فرماندار گرمی گفت: در هفت ماهه امسال نیمی از اشتغال تعهد شده در شهرستان مرزی گرمی تحقق یافته است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، ابراهیم امامی در جلسه ستاد اقتصادی مقاومتی شهرستان گرمی اظهار کرد: ما با برگزاری جلسات مرتب ستاد اقتصاد مقاومتی و اشتغال در شهرستان گرمی تلاش می‌کنیم تا به اهداف موردنظر در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی دست پیدا کنیم.
وی به تهیه سند توسعه اشتغال در شهرستان گرمی اشاره و خاطرنشان کرد: از 387 نفر تعهد اشتغال در این شهرستان در هفت ماهه امسال برای 175 نفر اشتغال ایجاد شده است.
فرماندار گرمی اضافه کرد: در قالب ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در شهرستان ما در حوزه بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری 34 میلیارد تومانی در این شهرستان ایجاد شغل برای 907 نفر را پیش‌بینی کردیم که تلاش می‌کنیم تا پایان سال به همه این تعهدات عمل کنیم.
امامی به مهمترین پروژه صنعتی در این شهرستان شیرآلات قهرمان اشاره و تصریح کرد: این کارخانه با سرمایه‌گذاری 400 میلیارد تومان و اشتغالزایی بیش از یک هزار نفر در مرحله اجرا و تکمیل است.
وی با اشاره به اینکه در هفت ماهه امسال 30 درصد برنامه‌های تعهد شده ما در حوزه پنجره واحد در حمایت از سرمایه‌گذاران تحقق یافته است اظهار داشت: ما برای توسعه شهرستان گرمی 45 بسته سرمایه‌گذاری تهیه کردیم که 10 طرح آن در قالب گردشگری به ویژه بوم‌گردی و گردشگری روستایی و عشایری تعریف شده است.
فرماندار گرمی گفت: از این 45 بسته آماده ارائه به سرمایه‌گذاری 10 بسته در حوزه صنعت و 25 بسته نیز در حوزه کشاورزی تدارک دیده شده است.
امامی بیان کرد: برای بخش کشاورزی 8 میلیارد و 600 میلیون تومان و حوزه گردشگری بیش از 4 میلیارد تومان پیش‌بینی جذب سرمایه‌گذاری داریم که در مجموع در قالب این بسته‌ها برای بیش از 359 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
وی به مشکلات بانکی سرمایه‌گذاران و عدم همراهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نیز اشاره و خاطرنشان کرد: برای فعال شدن واحدهای راکد و نیمه‌راکد بانک‌ها باید تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت کنند اما به دلایل مختلف بانک‌ها از پرداخت این تسهیلات طفره رفته و موانع متعددی را پیش روی سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.