فرماندار شهرستان خلخال گفت: 60 طرح در مناطق روستایی خلخال برای بهره‌مندی از تسهیلات کم‌بهره اشتغالزایی به بانک‌ها معرفی شده‌اند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، فریدون بابایی در جلسه بررسی وضعیت اشتغال در خلخال اظهار کرد: ما به صورت مرتب کارگروه اشتغال را برگزار می‌کنیم و در قالب کمیته فنی طرح‌های اشتغالزا و کارآفرینی را مورد رصد و بررسی قرار می‌دهیم.
وی با بیان اینکه طرح‌های اشتغالزا در مناطق روستایی با اولویت مورد توجه است خاطرنشان کرد: برای 60 طرح ارائه شده در مناطق روستایی 384 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.
فرماندار خلخال با بیان اینکه از این تعداد 25 طرح در قالب یک بسته حمایتی مورد توجه قرار گرفته است اضافه کرد: ما در چندین محور توسعه طرح‌های اشتغالزا و کارآفرینی را مورد توجه قرار دادیم.
بابایی محور گردشگری شهرستان را نقطه عطف در تحولات خلخال با رویکرد جذب سرمایه‌گذاران در مناطق نمونه گردشگری اعلام کرد و بیان داشت: طرح‌های خوبی در ازناو، بام خلخال، امامزاده عبدالله کلور و ... به عنوان مراکز نمونه گردشگری در توسعه و تقویت صنعت بوم‌گردی ارائه شده است.
وی از تعریف 12 روستای هدف گردشگری و توجه جدی به توسعه و توانمندی این مناطق خبر داد و اظهار داشت: مراحل قانونی را در این حوزه در صدور مجوزها انجام دادیم و امیدواریم بهترین شرایط برای سرمایه‌گذاری در این مناطق فراهم آید.
فرماندار خلخال اضافه کرد: ما با یک شرکت سرمایه‌گذاری در تهران با عنوان فرش عرب‌زاده تفاهمنامه‌ای را امضا کردیم تا در چهار سال با ارائه برنامه‌های آموزشی زمینه اشتغال یک هزار نفر در صنعت فرش در خلخال فراهم آید.
بابایی بیان داشت: قرار است در چهار مرحله و هر سه ماه 250 نفر آموزش لازم را در حوزه فرش‌بافی بگذرانند تا با تامین امکانات و ابزار مورد نیاز نظیر دار قالی، پشم و مواد اولیه تولید فرش فضای کار برای این متقاضیان فراهم آید.
وی گفت: سرمایه‌گذار مکلف است تا برای افراد مشغول در این کارگاه‌ها طبق قانون کار حقوق و بیمه پرداخت کند که تاکنون در این زمینه 700 نفر متقاضی در خلخال ثبت‌نام کردند.
عضو شورای اداری استان اردبیل ادامه داد: با ارائه آموزش در هر مرحله به 250 نفر ظرف چهار سال قرار است یک هزار نفر در این بخش مشغول فعالیت شوند که تسهیلاتی نیز از طریق بانک در اختیار صاحبان کارگاه‌های فرشبافی قرار می‌گیرد.
بابایی از فعالیت چهار شرکت نظارتی در این زمینه برای تولید و عرضه محصولات به بازار خبر داد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.