به گزارش روز شنبه ایرنا، اکبر بهنام جو در آئین تجلیل از کتابفروشی های اردبیل بمناسبت روز کتابگردی ، حضور کتابفروشی ها در عرصه کتاب و کتابخوانی را جز ذخایر فرهنگی اردبیل دانست و افزود: برای تکمیل حلقه ترویج فرهنگ کتابخوانی، کتابفروش ها در زمره مهم ترین اقشار محسوب می شوند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز در این دیدارها با اهدای گل به چهارتن از کتابفروش های قدیمی اردبیل، تداوم حضور فعالانه آنها در عرصه فرهنگ و کتاب را مایه امیدواری و خوشحالی دانست.
رباب عزیزخانی افزود: کتابفروش ها طلایه داران عرصه ترویج فرهنگ مطالعه هستند و این پیشه نه یک شغل بلکه هنر و عشق به دانایی است.
وی، ترغیب شهروندان، ادارات اجرایی و موسسات خصوصی به خرید کتاب را از مهم ترین راهکارهای رونق بخشی به کسب و کار ناشران و کتابفروشی ها دانست و تصریح کرد: شایسته است ادارات در مراسم مختلف خود به جای اهدای هدایای مادی و کالا، با خرید از کتابفروشی ها به منتخبان و میهمانان خود کتاب هدیه بدهند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی کتابخانه های عمومی اردبیل ، در این آئین از کتابفروشی های یاوریان، حریری، اندیشه و خیام بازدید و تجلیل شد.
وضعیت استان اردبیل در حوزه تولید و عرضه کتاب مطلوب است ولی پایین بودن سرانه مطالعه مشکل اساسی در حوزه فرهنگ محسوب می شود و به گفته مسوولان فرهنگی دلیل اصلی آن آن نیز مربوط به گسترش رسانه های مجازی، شبکه های اجتماعی و ماهواره ها می باشد.
سرانه مطالعه کتاب در کشور روزانه حدود 79 دقیقه و این میزان در استان اردبیل زیر 10 دقیقه است.
13 باب کتابخانه عمومی نهادی و هفت باب کتابخانه عمومی مشارکتی در اردبیل فعال است و در این کتابخانه ها به بیش از 17 هزار و 400 نفر خدمات ارائه می شود.
امانت 6 ماهه کتابخانه های عمومی اردبیل بیش از 70 هزار نسخه است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.