مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: شهرداری اردبیل در احداث بیمارستان موقوفه باتمانقلنج با کارشکنی های متعدد احداث این بیمارستان را بیش از 9 سال است به تاخیر انداخته است.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت الاسلام اکبر قیامی در جلسه تعامل با اعضای شورای شهر اردبیل با بیان اینکه زمین معوض واگذار شده از سوی شهرداری به جای پارک آرتا در احداث بیمارستان موقوفه باتمانقلنج با مشکل معارض روبروست، اظهار کرد: شهرداری از سال 87 تاکنون نتوانسته است به رغم هزینه 300 میلیون تومانی اوقاف نسبت به حل مشکل اقدامی عملی انجام دهد.
وی افزود: جالب است شهرداری اردبیل حتی در اقدامی عجیب اوقاف را در دادگاه محکوم کرده است و به رغم دریافت 400 میلیون تومان هزینه پروانه سال هاست که مانع از احداث بیمارستان باتمانقلنج شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه به نظر می رسد در این تصمیم گیری شیطانی دست عده ای سودجو در کنار شهرداری مانع از اجرایی شدن این پروژه می شوند، خاطرنشان کرد: شهردار اردبیل حتی در تعامل با مسئولان اوقاف دچار تعلل و قصور شده به طوری که بنده به رغم گرفتن وقت قبلی به دفتر شهردار مراجعه کردم اما 45 دقیقه پشت درهای بسته با تعلل و تاخیر در برگزاری جلسه روبرو شدیم و حتی جلسات برگزار شده نیز تاکنون هیچ نتیجه ای به همراه نداشته است.
قیامی تصریح کرد: خواسته ما از شورا و شهردار این است که براساس مصوبه قانونی مجلس که موقوفات معاف از پرداخت مالیات، عوارض و صدور پروانه هستند مورد توجه مسئولان امر قرار گرفته تا زمینه احداث بیمارستان و سایر مجموعه های وقفی و موقوفه در اردبیل فراهم آید.

وی گفت: ما در این ماجرا حق و حقوق مان را می خواهیم و انتظار داریم بیمارستان باتمانقلنج که قرار بود از محل موقوفات مرحوم باتمانقلنج و در پارک آرتا احداث شود در محل مورد نظر احداث تا از محل موقوفات مرحوم باتمانقلنج در تهران زمینه ساخت و تجهیز این بیمارستان با همراهی شورا و شهرداری فراهم آید.
 
رفع تصرف از دست سودجویان در قالب 301 حکم قانونی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته وقف از وقف به عنوان صدقه جاریه و فرهنگ حسنه یاد کرد و افزود: در قرآن و سیره اهل بیت انجام عمل وقف در برقراری عدالت اجتماعی در جامعه و از بین بردن جامعه طبقاتی مورد تاکید قرار گرفته است به طوری که حضرت علی (ع) با حفر چاه های متعدد خود بزرگترین واقف عالم اسلام است.
قیامی با بیان اینکه در بسیاری از شهرهای ایران از زایشگاه گرفته تا قبرستان و همه مراکز عام المنفعه جزو موقوفات هستند، خاطرنشان کرد: همه ما در کنار سفره وقف نشسته ایم و باید سعی مان بر احیای این امر الهی و خداپسندانه باشد.
عضو شورای اداری استان اردبیل با اشاره به اینکه بزرگان و علما نیز در عصر حاضر مومنان را به انجام عمل وقف دعوت کرده اند بیان داشت: سابقه وقف در استان اردبیل به 750 سال قبل بازمی گردد و وظیفه ما عمل به نیات واقفین در راستای افزایش بهره وری و عائدات موقوفات است.
قیامی گفت: ما وظیفه انجام و عمل به نیات واقفین را داریم و باید طبق وقفنامه سربازی امین در انجام تعهدات باشیم تا امر نگهداری و حراست از موقوفات بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با یادآوری اینکه در سه سال اخیر 301 حکم برای رفع تصرف سودجویان از موقوفات گرفتیم اضافه کرد: در این مدت توانستیم برای یک هزار و 700 هکتار اراضی موقوفه سند معتبر دریافت کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ساماندهی موقوفات مخروبه و از بین رفته و تبدیل آنها را به منبع درآمد برای گروه های نیازمند جامعه یادآور شد و اظهار داشت: ما بر این باوریم که موقوفات پشتوانه اقتصادی دین محسوب می شوند و باید وقف جدید را براساس نیاز روز جامعه تعریف کنیم تا در بخش های درمان بیماران صعب العلاج، اشتغال، ازدواج، تهیه جهیزیه، مسایل فرهنگی و قرآنی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن بتوانیم هزینه کنیم.
قیامی گفت: ما با تکیه بر وقف به عنوان احسان ماندگار به راحتی قادر هستیم تا خلا اقتصاد نفتی را برطرف کنیم به طوری که ما از محل موقوفات سالانه قادر هستیم بیش از 500 میلیون تومان به مستمندان کمک کرده و زمینه رفع نیاز آنها را فراهم آوریم.
وی در پایان بیان کرد: ما آماده تعامل و همراهی با شورا و شهرداری هستیم تا زمین های متعددی که داریم را به عمران و آبادانی واقعی رسانده و از محل درآمد آن به نیازمندان کمک کنیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.