به گزارش ایرنا، اکبر بهنام جو روز شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خلخال افزود: با وجود پیشرفت در عرصه های مختلف، هنوز ضعف در زیر ساختهای لازم برای توسعه همه جانبه خلخال مشهود است وبرای جبران این نقص وشتاب آهنگ توسعه منطقه نیازمند عزم جدی مدیران اجرایی و تلاش برای افزایش اعتبارت عمرانی هستیم .
وی با بیان اینکه هم اکنون طرح های عمرانی بسیار بزرگی هم چون نیروگاه 230 کیلوولتی، سد تامین کننده آب شرب در بلند مدت ، تصفیه خانه آب شرب با بیش از یک هزارو 400 میلیارد ریال در خلخال در حال اجرا است اظهار کرد: با این وجود هدف همه مسوولان اجرایی رفع معضل بیکاری، توقف روند مهاجرت از این منطقه وتوسعه شهرستان باید باشد.
وی گفت: با توجه به محدودیت اعتبارت دولتی زمان اجرای طرح های اساسی خلخال همچون راه اصلی خلخال به طارم ومنجیل با توجه به شرایط اعتباری واختصا تنها 100 میلیارد ریال به ادامه عملیات اجرایی آن بیش از 60 سال زمان خواهد برد و برای رفع این مشکل استفاده از هرگونه راهکار باید مورد توجه باشد.
وی با اشاره به درخواست مسوولان شهرستان در خصوص تخصیص آب مورد نیاز مردم منطقه از رودخانه قزل اوزن گفت: آب متعلق به منطقه خاصی از کشور نبوده و هرگونه تخصیص باید با درنظر گرفتن اولویت مناطق تولید کننده آب این رودخانه صورت گیرد .
وی با بیان اینکه دست یابی به اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی ورفع معضل بیکاری از استان نیازمند همدلی مردم با مسوولان است گفت: مسوولان اجرایی استان حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی را باید به معنای واقعی کلمه ادا کرده وبا مثبت اندیشی وپرهیز از هرگونه منفی نگری به سرمایه گذاران راه را برای دست یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی وایجاد اشتغال پایداربرای بیکاران استان هموارکنند.
بهنام جو اظهار کرد: درحالی که امسال تسهیلات مناسبی برای سرمابه گذاری بخش خصوصی در کشور از سوی دولت وبا تامین منابع بانکی در نظر گرفته شده پیگیری مستمر مسوولان دستگاه های اجرایی استان می تواند بزرگترین مشوق برای حلب نظر سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت استفاده از این فرصت برای سرمایه گذاری در مناطق محروم استان اردبیل باشد.
در این جلسه فریدون بابایی فرماندار خلخال نیز گفت: سند توسعه این شهرستان به عنوان اولین منطقه از استان اردبیل مطالعه وتدوین شده وازاین پس هرگونه برنامه ریزی در خصوص توسعه در پنج محور تعریف شده در این سند از جمله توسعه صنعت گردشگری، کشاورزی وصنایع تبدیلی، بهره برداری از معادن، صنایع دستی و عمران شهری وروستایی براساس این سند صورت خواهد گرفت.
استاندار اردبیل در سفر امروز خود به خلخال از طرح های عمرانی و اقتصادی شهرستان بازدید ودرجریان روند عملیات اجرایی طرح های عمرانی بزرگ و نیز طرح های اقتصادی سرمایه گذاری شده از سوی بخش خصوصی از جمله واحدهای صنعتی واقع در شهر صنعتی قرار گرفت .
وی از پس از جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی برای بازدید از پروژه های در حال احداث راه های ارتباطی خلخال به منجیل وخلخال به شهر توریستی ماسوله در استان گیلان راهی منطقه شاهرود خلخال شد .
وی در بدو ورود به شهر خلخال در گلزار شهدای این شهرستان حاضر وبا نثار گل بر مزار شهیدان این منطقه وشهدای گمنام میهمان این شهرستان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
7119/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.