به گزارش ایرنا اکبر بهنام جو، روز پنجشنبه در بازدید از روند عملیات اجرایی طرح شبکه زهکشی ناحیه یک اراضی کشاورزی شهرستان بیله‌سوارافزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها شاهد رونق و افزایش تولید و ایجاد اشتغال در منطقه خواهیم بود.
وی بیان کرد: همکاری کشاورزان با مجریان این طرح ها در اراضی کشاورزی جهت تسریع در تکمیل پروژه های زهکشی منطقه ضروری است.
به گفته وی ، دولت اعتبارات اجرای این طرح را پرداخت می‌کند
آرام حلیم فرماندار مغان نیز در این دیدار گفت: تاکنون یک هزار و 900 هکتار از اراضی زهدار شهرستان بیله سوار زهکشی شده است.
وی بیان کرد: با اجرای زهکشی زیرزمینی اراضی زهداری که غیرقابل کشت بوده، این اراضی احیا شده و قابل کشت می‌شوند.
فرماندار بیله سوارم مغان نیز با اشاره به اینکه براساس قرارداد سه هزار و 400 هکتار از اراضی زهدار شهرستان با اعتبار 77 میلیارد ریال زهکشی خواهد شد، افزود: این طرح از سال 94 آغاز شده و تاکنون هزارو 900 هکتار از اراضی زهدار شهرستان بیله سوار با هزینه 45میلیارد و 500 میلیون ریال زهکشی شده است
حلیم با بیان اینکه 183 کیلومترلوله گذاری و 550 منهول دراین طرح زهکشی کار می‌شود، گفت: تاکنون 132کیلومتر لوله‌گذاری و 300 منهول در این طرح استفاده شده است که در حال حاضر اجرای این پروژه 58 درصد پیشرفت دارد.
وی گفت: حوزه اجرای شبکه زهکشی ناحیه یک شهرستان بیله سوار شامل روستاهای قره باغلو ،علیخان کندی،گوردیگل ،بابک و بخشی از اراضی شهرستان بیله سوار می باشد و با زهدار شدن این اراضی محصولات گندم ،جو ،سویا و دانه های روغنی در این مناطق کشت خواهدشد.
استاندار اردبیل در جریان سفر روز جمعه خود به شمال استان اردبیل از طرح های کشاورزی و گردشگری شهرستان های گرمی مغان و بیله سوار مغان بازدید و در جریان روند اجرای آنها قرار گرفت.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.