مدیر پیشگیری از آسیب های اجتماعی دادگستری استان اردبیل گفت: در 6 ماهه اول امسال با راه اندازی مرکز مشاوره قبل از طلاق 20 درصد طلاق.  های توافقی در استان اردبیل کاهش یافته است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سبحان فروزنده در جلسه کمیته فرهنگی بانوان با موضوع برنامه های پیشنهادی در راستای کاهش طلاق در اردبیل اظهار کرد: یک سری عوامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به شکل ساختاری در موضوع طلاق تاثیرگذار هستند که بخش مهمی از این عوامل از عهده ما خارج است که ضرورت دارد نسبت به تغییر سبک زندگی و فرزندپروری براساس الگوهای ایرانی و اسلامی اقدامات مستمر و تاثیرگذار انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: انگیزه های روانشناختی و مهارتی نیز اثرگذار در موضوع طلاق است به طوری که برخی از خانواده ها چندان حساسیتی روی موضوع طلاق و عواقب آن ندارند به طوری که در هر ماه بیش از 160 طلاق توافقی در استان اردبیل به ثبت می رسد.
این کارشناس مسایل اجتماعی با اشاره به عوامل دخیل در طلاق بیان کرد: دخالت اطرافیانف عدم شناخت و آشنایی زوجین از هم، بدعهدی و خیانت، اعتیاد، عدم مسئولیت پذیری در افراد جامعه، تجمل گرایی و عدم پایبندی به مسایل مذهبی و اخلاقی از مهمترین علل و عوامل طلاق محسوب می شود.
فروزنده با بیان اینکه 20 درصد طلاق های رخ داده براثر خیانت زن و مرد اتفاق می افتد تصریح کرد: باید به دنبال راه چاره ای باشیم تا در جامعه تعلق خاطر و وفای به عهد در بین زوجین افزایش یابد تا آمار خیانت های زن و مرد به حداقل برسد.
وی با اشاره به اینکه روی سه راهکار اساسی به ویژه آموزش، مشاوره و مهارت آموزی روجین باید برنامه ریزی دقیقی انجام دهیم اضافه کرد: در بحث ارتقای مهارت زوجین در باب مسایل مختلف به ویژه مدیریت خشم و عصبانیت و همچنین توجه به استقلال فردی اقدامات خوبی با همکاری دستگاه ها و نهادهای دخیل در موضوع آموزش و مشاوره آغاز شده به طوری که سعی بر این است تا با تقویت این برنامه های مهارت آموزی طلاق به حداقل برسد.
مدیر پیشگیری از آسیب های اجتماعی دادگستری استان اردبیل از راه اندازی مرکز مشاوره قبل از طلاق به ویژه طلاق های توافقی در دادگستری استان اردبیل خبر داد و افزود: با مشاوره های انجام شده در بسیاری از موارد مقاومت زوجین برای طلاق شکسته شده به طوری که در نیمه اول امسال با راه اندازی این مراکز و مشاوره های انجام شده 20 درصد طلاق توافقی در استان اردبیل کاهش یافته است به طوری که در ماه گذشته از 160 پرونده طلاق توافقی 52 مورد منجر به صلح و سازش آن هم به روش علمی شده است.
فروزنده برنامه دادگستری استان اردبیل را برای توسعه و گسترش برنامه های آموزشی و مشاوره ای پیش از ازدواج یادآور شد و بیان کرد: قرار است 6 ساعت آموزش به زوجین قبل از ازدواج ارائه شود که دو ساعت آن مربوط به آموزش زناشویی و مسایل جنسی و بهداشتی، دو ساعت روانشناختی و مهارتی و دو ساعت نیز مسایل فقهی و حقوقی برای زوجین آموزش داده می شود.
وی در پایان گفت: امیدواریم با این برنامه ها رشد 12.5 درصد طلاق در سال اول زندگی طی دو سال آینده به کمتر از 9 درصد رسیده و زمینه استحکام نظام خانواده فراهم آید.  
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.