'گردشگری در کنار کشاورزی، صنعت،معدن، تجارت و خدمات از محورهای اصلی ایجاد اشتغال و موتور محرکه اقتصاد استان اردبیل بوده و این قابلیت را دارد که با بهره مندی از موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و جاذبه متعدد و متنوع طبیعی و تاریخی زمینه ایجاد هزاران فرصت شغلی سبز و پایدار را در این استان رقم بزند.
در طی چند دهه اخیر مجموعه آبگرم های سرعین شناخته شده ترین و تنها مجموعه گردشگری شاخص استان اردبیل در سطح کشور بوده و شهرت جهانی داشت.
اما رفته رفته این شهر گردشگری جذابیت های خود را از دست میداد.استفاده از دیگر جذابیت های طبیعی و آب و هوایی این شهر مانند برگزاری جشنواره های زمستانی و همچنین راه اندازی پیست اسکی بین المللی آلوارس از اقداماتی است که در زمان حضور مهندس بهنام جو در معاونت عمرانی استانداری اردبیل آغاز شد و در دهه اخیر توانست تا حدودی در فصل های سرد سال نیز گردشگران علاقه مند به ورزش های کوهنوردی و اسکی را به استان اردبیل بکشاند اما هنوز هم استان اردبیل تا رسیدن به نقطه مطلوب در گردشگری فاصله داشته و دارد.
در چهار سال اول دولت تدبیر و امید؛ گسترش و تکمیل زیرساخت ها و ایجاد قطب های گردشگری جدید در برنامه های توسعه گردشگری استان اردبیل قرار گرفت.
تصویب طرح جامع گردشگری استان در سفر ریاست جمهوری نشان از عزم دولت و مسئولان مربوطه برای تقویت این بخش در استان بود.
مجموعه گردشگری پل معلق مشگین شهر با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت های اداری و فنی همه مقامات استان پس از سالها بلاتکلیفی تکمیل و به بهره برداری رسید و بر آوازه جذابیت های گردشگری استان افزود.
ایجاد چندین روستای هدف گردشگری و بوم گردی و همچنین میزبانی از مسابقات بین المللی و اردوهای آمادگی تیم های ورزشی در استان و استفاده از گردشگری ورزشی از دیگر راهکارهای دولت یازدهم برای توسعه گردشگری در استان اردبیل بود.
توجه به زیرساخت های ارتباطی مانند راه های ارتباطی استان وتجهیز فرودگاه ها و همچنین مرمت و اصلاح جاده های منتهی به مناطق گردشگری؛ به ویژه تاکید بر احداث جاده گردشگری ماسوله-شال- ماجولان از اقدامات زیر ساختی به انجام رسیده در این حوزه بوده است.
با توجه به شناخت و اشراف کامل مهندس بهنام جو، استاندار جدید اردبیل به همه ظرفیت های گردشگری این استان و همچنین تجربه و تخصص شان در زمینه گردشگری؛ با حضور وی شاهد ادبیات و رویکرد بهتر در زمینه گردشگری خواهیم بود.
مهندس بهنامجو بر این باور است که یکی از راهکارهای ایجاد شغل پایدار و افزایش درآمد ناخالص استان توسعه گردشگری با رویکرد نوین و بهره مندی از شیوه های علمی در این بخش می باشد.
توجه ویژه به صنایع دستی از سیاست های دیگر مهندس بهنامجو در این حوزه می باشد.وی معتقد است با وجود حجم تولید محصولات صنایع دستی منحصر به فرد نظیر انواع فرش دستباف،جاجیم،گلیم،ورنی، نمد و سایر صنایع دستی، این ظرفیت در استان اردبیل وجود دارد که ضمن ایجاد هزاران فرصت شغلی در روستاها و مناطق محروم استان؛ سهم استان اردبیل از حدود 250 میلیون دلار صادرات صنایع دستی کشور را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد.
ارتقاء سطح کیفی و تنوع بخشی به خدمات ارائه شده در قطب های گردشگری از دیگر راهکارهای استاندار جدید اردبیل برای توسعه گردشگری است.
وی معتقد است که در جهان امروز؛ مدیریت و ارائه خدمات مراکز گردشگری متفاوت از گذشته است و حال که قصد داریم در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی هم بیش از 10000 فرصت شغلی سبز و مولد در استان ایجاد کرده درآمدهای عمومی استان را افزایش دهیم باید طرحی نو دراندازیم و با تکمیل حلقه های تامین زیرساخت ها، گسترش سرمایه گذاری ها، تدوین سیاست ها و اجرای دقیق برنامه ها، با همدلی و همکاری و با استفاده از همه ظرفیت های مادی و معنوی استان جهت توسعه علمی و عملی گردشگری استان گام برداریم'.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.