کریم حاجی‌زاده روز چهارشنبه در سیمنار تخصصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری استان اردبیل افزود: طبق آمارهای رسمی بانک جهانی ظرفیت تولید ثروت در بخش خدمات که گردشگری هم جزو آن است 6 برابر کشاورزی و 2/5 برابر صنعت است که این امر نشانگر قابلیت بسیار گسترده بخش خدمات و گردشگری می باشد.
وی افزود: استان اردبیل آن طور که انتظار می رود صنعتی نیست و تا زمانی که در حوزه کشاورزی صنعتی نشده باشد ارزش افزوده و تولید ثروت اتفاق نمی افتد بنابراین بهترین حوزه برای سرمایه گذاری صنعت گردشگری استان است.
وی تولید ثروت و رونق اقتصادی استان را نگاه مثبت سرمایه گذران به ظرفیت‌های گردشگری دانست و اظهار کرد: دولت هم برای رسیدن به اهداف بلند خود از طریق ارائه تسهیلات بانکی و اصلاح قوانین اداری و سیاسی از سرمایه گذران در حوزه گردشگری حمایت می کند.
وی با اشاره به قابلیت ها و ظرفیت های موجود در استان اردبیل بیان کرد: سرمایه و کالای قابل عرضه در صنعت گردشگری طبیعت و تاریخ منطقه می باشد که با کمترین هزینه کالا در این بخش قابل عرضه است و این کار باعث سود آوری بیشتر این بخش شده است.
حاجی زاده با بیان اینکه با تغییرات اقلیمی مزیت‌های گردشگری اردبیل رو به‌ رشد است، گفت: پیش بینی می شود در آینده نه چندان دور به علت خشکسالی های اخیر سکونت در بسیاری از مناطق کشور به ویژه در فلات مرکزی ایران غیر ممکن خواهد بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: با خالی شدن اغلب شهرهای برزگ فلات مرکزی ایران از سکنه استانی مانند اردبیل و گیلان کمترین آسیب را از خشکسالی دیده و در 30 سال آینده شاهد افزایش چشمگیر سفرگردشگران به استان خواهیم بود.
وی ظرفیت کشت و صنعت مغان و اجرای طرح مهار آب های مرزی در شمال استان، راه ارتباطی خلخال به ماسوله در جنوب استان، ویژگی های خاص مشگین شهر و اصالت بافت های روستایی در استان اردبیل را از ظرفیت های بزرگ برای توسعه گردشگری عنوان کرد.
در این سیمنار یکروزه که در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل برگزار شد راهکارهای توسعه صنعت گردشگری در این استان توسط کارشناسان و صاحبنظران حاضر مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.