یازدهمین نمایشگاه کتاب اردبیل با حضور مشاوروزیر فرهنگ ارشاد اسلامی در امور فرهنگی، و با حضور 300 ناشر از سراسر کشور آغاز به کار کرد. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب استان اردبیل، با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه افزود: ترویج فرهنگ کتاب کتابخوانی باید از پایه انجام شود و این وظیفه متولیان فرهنگی ترویج و گسترش آن است.   استاندار اردبیل گفت: لازم است مسئولین و اهالی فرهنگ و هنر مردم را به سوی توسعه علمی و فرهنگی سوق دهند و راه برای مانوس یافتن مردم با کتاب هموار شود.  به گفته وی ایجاد نمایشگاه کتاب بهانه ای است برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تا با حضور در این نمایشگاه مردم ضمن آشنایی با آثار تالیف شده جدید اثر و کتاب مورد علاقه خود را تهیه کند . 
کارنامه استان اردبیل در حوزه نشر قابل قبول است    سید ناصر اسحاقی در مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه کتاب استان اردبیل گفت: در سال جاری در حوزه کتاب در استان اردبیل 6میلیارد ریال هزینه شده و برای برگزاری این نمایشگاه نیز یک میلیار د و 300 میلیون ریال اختصاص داده شده است. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به  کارنامه قابل قبول استان اردبیل در حوزه نشر افزود: در سال 95 و نیمه اول سال جاری 410 عنوان کتاب در این .استان مجوز انتشار گرفته است 
وی گفت: گردش مالی کتاب در کشور به میزان 30 هزار میلیارد ریال است که 20هزار میلیارد ریال آن مربوط به کتابهای درسی و کمک درسی می باشد. 
وی با بیان اینکه سرانه مطالعه درکشور زیر ده دقیقه  است، یادآور شد: بطوریکه در کشورهای پیشرفته این سرانه بالای 70 درصد است و انتظار می رود در سطح کشور و استان اردبیل نیز بتوانیم همانند حوزه نشر سرانه کتابخوانی را نیز افزایش دهیم. 
اسحاقی به خروج کتابفروشی‌ها از فضای فرهنگی استان اشاره کرد وگفت: کتاب فروشان فرهنگ بانهای جامعه هستند امیدواریم تدابیر لازم برای ساماندهی وضعیت آنها اتخاذ شود. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نقش آموزش و پروش در ترویج فرهنگ کتابخوانی را موثر دانست و گفت: مدارس و دانشگاهها می توانند فرهنگ کتابخوانی را نهادینه کرده و دانش آموزان و دانشجویان را به کتابخوانی ترغیب کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.