سردار حسین عبدی روز یکشنبه در بازدید از پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اردبیل افزود:
این کاهش در سایه مبارزه بی امان و قاطعانه پلیس با قاچاقچیان مواد مخدر و سلب تحرک از سوداگران مرگ حاصل شده است.
وی گفت: در مسیر مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ باید با اشرافیت کامل اطلاعاتی و استفاده بهینه از تجهیزات و امکانات عملیاتی شده و از اقدامات اورژانسی و سطحی اجتناب کرد.
او اظهار کرد: آسیب های مواد مخدر و اعتیاد با آگاه سازی اجتماعی ، توسعه اقدامات فرهنگی و آموزش های همگانی و بهره مندی از ظرفیت رسانه قابل کنترل و پیشگیری است.
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اردبیل ، او بر لزوم مشارکت اجتماعی و احساس مسوولیت جمعی در ارتباط با مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آسیب های آن تاکید کرد و افزود: آسیب ها و خطرات مواد مخدر و اعتیاد در ابعاد فردی ، اجتماعی، شغلی و خانوادگی با آگاه سازی اجتماعی، توسعه اقدامات فرهنگی و آموزش همگانی ، اطلاع رسانی هدفمند و جامع و بهره مندی از ظرفیت رسانه ای به ویژه صدا و سیما قابل کنترل، پیشگیری و مهار است.
سردار عبدی همچنین تشکیل بانک اطلاعاتی در حوزه های مختلف ماموریتی و کاربردی کردن اثربخش آن در مجموعه پلیس مبارزه با مواد مخدر را ضروری دانست و تصریح کرد: ماموریت مبارزه با مواد مخدر تعطیلی نداشته و باید با حداکثر توان اجرا شود.
استان اردبیل در مقایسه با دیگر مناطق کشور از نظر شیوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در وضعیت سفید قرار دارد. تعداد دقیق معتادان در استان مشخص نیست اما تخمین زده می شود سه درصد جمعیت استان به نوعی با مشکلات مواد مخدر درگیر باشند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.