رئیس کمیته ملی موزه های ایران(ایکوم) گفت: درآمد موزه ها باید اختصاصی باشد. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سید احمد محیط طباطبایی در نشست با مدیران موزه های استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه نیازهای موزه ای شهرها باید بررسی شود، افزود: اردبیل یک شهر تاریخی است و نباید میان بخش تاریخی و مدرن شهر تفاوتی دیده شود. 
وی با تاکید بر اینکه در مسائل فرهنگی بحث بالا و پایین نداریم، گفت: فرهنگ قابل مقایسه نیست؛ چراکه هر انسانی دارای مزیت های خاص خود است. 
محیط طباطبایی تاکید کرد: اولین موزه اردبیل خود شهر اردبیل است؛ چراکه باید تاریخچه و یک معرفی برای شهر تدوین شود. 
رئیس کمیته ملی موزه های ایران(ایکوم) با بیان اینکه راهنمای تاریخی شهرها باید توسط میراث فرهنگی تدوین شود، گفت: در همین راستا خانه یکی از مشاهیر شهر می تواند بهترین مکان برای موزه مشاهیر باشد و برای تجهیز و راه اندازی این موزه نیز قطعا مردم پای کار می آیند. 
وی با تاکید بر اینکه هر محله شهر اردبیل باید دارای یک موزه باشد، خاطرنشان کرد: در این موزه می توان از اسناد قدیمی آن محله و سایر مواردی که شی موزه ای محسوب می شود، نگهداری کرد. 
محیط طباطبایی ادامه داد: بر اساس محله ها، موزه تاریخ شهر ایجاد می شود و این مهم تبدیل به یک شبکه موزه شهری می شود.   رئیس کمیته ملی موزه های ایران(ایکوم) با بیان اینکه اقتصاد فرهنگی، اقتصادی ترین اقتصاد جهان است، افزود: درآمد موزه ها باید اختصاصی بوده و صرفا برای همان موزه استفاده شود.   وی گفت: استفاده از فضای مجازی در بحث موزه داری نیز بسیار مهم است که موزه های استان اردبیل باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.