مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: 160 طرح توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری استان اردبیل تهیه و آماده واگذاری به سرمایه گذاران است. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، هاشم مظفری در جلسه اشتغال و ستاد مقاومتی استان اردبیل اظهار کرد: این طرح ها که در قالب یک پکیج آماده ارائه به سرمایه گذاران است در قالب 40 طرح گردشگری، 40 طرح کشاورزی و 80 طرح صنعتی و معدنی تهیه و تدوین شده است. 
وی با بیان اینکه به رغم آماده بودن این پکیج ها به دلیل عدم هماهنگی دستگاه های اجرایی چندان استقبالی از این طرح ها برای سرمایه گذاری انجام نمی شود خاطرنشان کرد: ما به صورت مرتب جلسات مرکز خدمات سرمایه گذاری استان را با هدف تسهیل امور برای سرمایه گذاران برگزار می کنیم و امیدواریم دستگاه های اجرایی با هماهنگی بیشتر زمینه صدور مجوزهای سریع و قانونی را فراهم کنند. 
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: به طور مشخص ما ساخت هتل پنج ستاره را در اردبیل و سرعین برای مشارکت سرمایه گذاران تهیه و تدوین کردیم اما متولی صدور مجوزها در این زمینه مشخص نیست و سرمایه گذاران دچار نوعی سردرگمی هستند.     نباید اشتغال فراگیر تنها روی کاغذ بماند 
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل نیز در این مراسم در سخنانی اظهار کرد: ماه هاست که روی برنامه اشتغال فراگیر بحث و تبادل نظر می شود اما جالب است بعد از گذشت 8 ماه از سال هنوز به شکل عملیاتی این طرح به نتایج قابل قبولی نرسیده است. 
ارژنگ عزیزی ادامه داد: بهتر است از شکل جلسات و طرح های روی کاغذ عبور کنیم و به سمتی حرکت کنیم تا در عمل برخی اقدامات و فعالیت ها در ارتباط با اشتغال فراگیر انجام برسد. 
وی افزود: تاکنون هیچ پرداخت تسهیلات در این حوزه انجام نشده و ادارات مرتبط در یک بروکراسی عریض و طویل و طولانی متقاضیان را گرفتار کرده اند در حالی که با فرآیند بهتر می توانستیم در این بخش موفق عمل کنیم. 
عزیزی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد در چهار ماه پایانی سال بیشتر از این اجرا و عملیاتی شدن چنین طرح هایی را به خاطر بروکراسی اداری طولانی نکنیم تا با شرایط مطلوب تر زمینه اشتغال در مناطق شهری و روستایی فراهم آید. 
مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل نیز در این جلسه ضرورت جذب 100 درصدی منابع اعتباری اختصاص یافته برای مددجویان کمیته امداد را در بحث اشتغال یادآور شد و اظهار کرد: از 18 میلیارد تومان تسهیلات ابلاغی تاکنون 5 میلیارد تومان پرداخت شده است. 
حسین دشتی گفت: از بانک های عامل انتظار می رود با توجه به افزایش سقف تسهیلات پرداختی تا 20 میلیون تومان نسبت به تامین وثیقه و ضامن یک نفر برای مددجویان اقدام کرده و بیشتر از این مددجویان را در دریافت این تسهیلات معطل نگذارند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.