مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: اجرای سردر تاریخی عالی قاپو در بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی نیازمند تامین اعتبار است.

به گزارش ایلنا، کریم حاجی‌زاده در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر تصریح کرد: سردر عالی قاپو در مقابل حیاط بزرگ بقعه یکی از بخش‌های تاریخی این بنای قدیمی است.

وی متذکر شد: این سردر در دهه‌های گذشته تخریب شده و میراث فرهنگی استان در نظر دارد نسبت به ساخت مجدد آن اقدام کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: متاسفانه اعتبار اجرای این مهم فعلا تامین نشده و امید می رود با تامین اعتبار طرح معماری و سازه تکمیل شده و خرید مصالح آغاز شود.

حاجی زاده با ابراز امیدواری برای تحقق این مهم در سال آینده اضافه کرد: علاوه بر این در بقعه ثبت جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی عملیات تثبیت تزئینات نقاشی و گچبری چینی خانه ادامه دارد.

وی طرح قابل توجه دیگر در مرمت بخش‌های مختلف بنا را ساماندهی موزه سفال در مدرسه مجاور بقعه عنوان و اضافه کرد: علاوه بر این تامین کاشی‌های نره گنبد الله الله در دست اقدام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: در سال آینده همچنین تکمیل آجر فرش 300 متر مربع از پشت بام‌های نگارخانه خطایی که عملیات مقدماتی و ایزولاسیون آن به اتمام رسیده پیگیری خواهد شد.

حاجی زاده با تاکید به اهمیت بنای تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی افزود: متاسفانه در مرمت بنا با محدودیت اعتباری مواجه هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.