رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: استان اردبیل در اکثر شاخص های توسعه در ردیف آخر قرار دارد
.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، صدیف بدری در مراسم معارفه استاندار جدید اردبیل در مجتمع فدک اظهار کرد: استاندار به عنوان نماینده عالی دولت وظیفه پیگیری، هماهنگی و اجرای برنامه های مختلف را بر عهده دارد به طوری که به نمایندگی از دولت باید در تامین امنیت، فضای سالم فرهنگی و اجتماعی، عمرانی و اداری با تلاش و جدیت وارد گود شود.
وی گفت: استاندار به عنوان یکی از اضلاع توسعه استان در کنار نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان و مردم بایستی از فرصت فراهم شده بهره گیرد تا با یک افق روشن و دید جامع در رفع نارسائی ها پیش قدم باشد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به مشکلات، چالش ها و عقب ماندگی های استان اردبیل در حوزه های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: استان اردبیل در اکثر شاخص ها جزو استان های ردیف آخر کشور است به طوری که در بیکاری سوم و در درآمد سرانه مردم این استان نصف میانگین درآمد کشور را دارند و در اشتغال نیز جزو استان های عقب مانده محسوب می شویم.
بدری کاستی های حوزه زیرساختی و حمل و نقل را یادآور شد و تصریح کرد: راه آهن اردبیل بعد از 12 سال هنوز تکمیل نشده در حالی که راه آهن استان همسایه ما که همزمان با راه آهن اردبیل- میانه شروع شده بود در حال تکمیل شدن است.
وی وضعیت استان اردبیل را از نظر آزادراه و بزرگراه اسفناک خواند و اظهار کرد: ما تنها 100 کیلومتر بزرگراه داریم در حالی که استان اصفهان 2 هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه دارد.

بدری جاده های استان را شبیه قتلگاه دانست و افزود: آمار تصادفات ما به دلیل وضعیت نامناسب جاده ها بسیار بالاست و این استان از محروم ترین استان های کشور در حوزه راه ها می باشد.

وی با انتقاد از بی تفاوتی مسئولان کشوری به تخصیص حقابه استان از حوزه قزل اوزن و ارس اظهار داشت: حقابه ما در مغان در این 10 سال از یک میلیارد و 600 میلیون مترمکعب به کمتر از 980 میلیون مترمکعب رسیده است در حالی که حق مردم مرزنشین و مدافع انقلاب مغان این شرایط اسفناک نیست که حق و حقوقشان در این حوزه ضایع شود.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ضرورت بازنگری در حقابه شمال و جنوب استان اردبیل را یادآور شد و گفت: ما در تامین حقابه خودمان از ارس نظر مشاور را قبول داریم و در قزل اوزن نیز 50 میلیون متر مکعب کمتر از سهممان به استان اردبیل اختصاص یافته است.

بدری به وضعیت اسفناک تولیدکنندگان کشاورزی در عدم فروش محصولاتشان به ویژه عدس، نخود و حبوبات اشاره و خاطرنشان کرد: کشت و صنعت مغان که بزرگترین بنگاه اقتصادی استان اردبیل است متاسفانه در دولت های مختلف به حیات خلوت آنها تبدیل شده به طوری که ما با یک کشت و صنعت فرسوده و فاقد بهره وری روبرو هستیم.
وی توجه به حوزه گردشگری با محوریت سلامت، احداث بیمارستان هزار تختخوابی، حل مشکل رکود صنعت به ویژه تعطیلی کارخانه هایی همچون سبلان پارچه، ذوب آهن و ... را یادآور شد و گفت: تعامل و هم افزایی نمایندگان استان در مجلس با مسئولان کشوری به ویژه وزیر کشور مثال زدنی است و امیدواریم با انتخاب بهنامجو به عنوان فرد اجرایی توانمند با سابقه درخشان، پاک دست و ریسک پذیر بتوانیم به تحول در این استان کمک کنیم.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی حمایت تمام قد نمایندگان را از استاندار جدید اردبیل و همراهی و همسویی با این مدیر توانمند یادآور شد و افزود: امیدواریم سوء مدیریت ها از این استان رخت بربسته و مدیران توانمند، باانگیزه، متخصص، متعهد و پاک دست با روحیه جهادی انتخاب شده و مسئولیت را بر عهده گیرند تا در فاصله ای کوتاه به دور از سیاست بازی ها زمینه توسعه همه جانبه استان فراهم آید.
بدری در پایان گفت: امیدواریم دولت به وعده های خود به ویژه در تکمیل راه آهن اردبیل – میانه عمل کند و ظرف سه تا چهار سال آینده در همه شاخص ها وضعیت معکوسی را در این استان شاهد باشیم به طوری که در ایجاد اشتغال جزو سه استان برتر کشور و از نظر بیکاری نیز در ردیف استان های آخر کشور قرار گیریم.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.