به گزارش خبرنگار ایرنا، ولی ملکی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان اردبیل با اشاره به علاقه فراوان چینی ها در این زمینه افزود : این یک فرصت مغتنم برای توسعه و بهبود وضعیت راههای ایران و ازجمله استان اردبیل است.
وی اظهار کرد: امیدواریم زمینه این سرمایه گذاری مهم در ایران هرچه زودتر فراهم شود چراکه بطور یقین می تواند چهره راههای مواصلاتی کشور را که یکی از زیرساخت های اساسی در رسیدن به رونق اقتصادی در هر منطقه است به شکل احسن دگرگون نماید.
او گفت : در شرایط کنونی و با توجه به کمبود نقدینگی تلاش برای جذب سرمایه گذاران خارجی به منظور سرمایه گذاری گسترده در ایران یک کار پسندیده و مناسب است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های استان اردبیل در حوزه گردشگری گفت : یکی از حوزه های مهم برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و رفع معضل بیکاری در این استان توجه به توسعه زیرساخت های گردشگری و جذب درآمدهای ناشی از آن به استان اردبیل است.
ملکی در عین حال مناسب نبودن زیرساخت های ارتباطی مانند راههای مواصلاتی و فرودگاه در کنار نبود شبکه ریلی را از معضل های اساسی استان اردبیل دانست که موجبات عدم موفقیت در حوزه گردشگری و صنعت توریسم را فراهم می کند.
او همچنین از مدیران اداره ها و ارگانهای اجرایی استان اردبیل خواست اجرای طرح ها و پروژه های مهم و تاثیرگذارشان را حتی اگر از اعتبار کافی برخوردار نباشند ادامه دهند و افزود: به پیمانکاران این موضوع مهم باید یادآوری شود که هیچگاه نشده دولت بدهی های خود را به پیمانکاران پرداخت نکرده باشد.
وی همچنین با اشاره به وضعیت خشکسالی و کمبود آب در ایران خواستار توجه جدی به بازچرخانی آبهای فاضلاب ها به واسطه تصفیه و استفاده دوباره از آن در بخش های صنعت و کشاورزی شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست که اولین جلسه کاری رسمی اکبر بهنام جو استاندار جدید اردبیل بود تعدادی از مدیران اجرایی این استان مسایل و پیشنهادهایشان را مطرح کردند.
6019/6016
خبرنگار : مسعود وسیله** انتشار دهنده : سیبفعلی موسی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.