همزمان با هفته بسیج دانش آموزی و در گرامی داشت یاد و نام شهدای دانش آموز آئین پاسداشت 619 شهید دانش آموز استان اردبیل و همچنین شهدای فصل پائیز برگزار شد. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در مراسمی که در مسجد قدس اردبیل برگزار شد مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دوران 8 سال دفاع مقدس را گرامی داشت و اظهار داشت: احترام و تکریم به شهدا و خانواده های آنها در حقیقت حق شناسی در باب رسالت و وظیفه ای است که شهدای ما به شایستگی آن را در دفاع از این مرز و بوم به سرانجام رساندند. 
علی منصور لکورج با یادآوری اینکه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در این کشور زمینه سعادت و سرافرازی این مرز و بوم را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا امنیت پایدار در این کشور برقرار شده و ما باید قدر این امنیت و عزت و صلابت خود را بدانیم. 
وی افزود: شهدای دانش آموز با نثار جان بهترین سرمایه خود را فدای نهضت حسینی و انقلاب کردند و امروز وظیفه تک تک ماست که امانتدار خون شهدا باشیم و اجازه ندهیم در عرصه های مختلف عده ای ارزش های انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند. 
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل زمینه عزت این کشور را خون شهدا و حفظ حرمت آنها خواند و ابراز داشت: قطعا در انتقال این فرهنگ امروز انقلاب اسلامی راه درستی را در پیش گرفته که با تقدیم صدها شهید در دفاع از آرمان های نظام و انقلاب و حریم اهل بیت نماد و نماینده این حقیقت است. 
لکورج یاد و خاطره 619 دانش آموز شهید در استان اردبیل را گرامی داشت و بیان کرد: از این تعداد بیش از 303 شهید متعلق به شهرستان اردبیل است که امروز آئین گرامی داشت آنها را به همراه 266 شهید فصل پائیز اردبیل در مسجد قدس برگزار می شود و امیدواریم با این یادواره ها زمینه انتقال مواریث ارزشی شهدا به نسل حاضر و آینده فراهم شود. 
وی گفت: دانش آموزان و فعالان عرصه تعلیم و تربیت با قوت و قدرت تمام باید زندگینامه و خاطرات این شهدا را مرور کنند و در پیروی از سیره آنها از هیچ حرکتی قصو و کوتاهی نکنند چرا که شهدای دانش آموز ما امروز از نسل حاضر می خواهند تا در سنگر تعلیم و تربیت با قوت و قدرت حاضر شده و زمینه عزتمندی واقعی را برای این مرز و بوم در عرصه علم و توسعه دانش و مهارت ها فراهم آورند. 
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با بیان اینکه در برگزاری این مراسم آموزش و پرورش همکاری نزدیکی را با بنیاد شهید و امور ایثارگران داشته است، اظهار داشت: قطعا آموزش و پرورش نیز در کتاب های درسی و همچنین توزیع کتاب های جدید برای دانش آموزان تلاش می کند تا به نوعی فرهنگ عاشورایی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ایثارگری ها در این کشور به نسل آینده منتقل شود. 
در این مراسم که جمعی از مسئولان، خانواده های شهدا، ایثارگران و آحاد مردم حضور داشتند مداحی و شعرخوانی شده و یاد و خاطره شهدای دانش آموز و فصل پاییز اردبیل گرامی داشته شد.   همزمان برای بانوان نیز مراسمی در مسجد انصارالحسین تدارک دیده شده بود تا با حضور در این یادواره یاد و خاطره شهدای دانش آموز را گرامی  بدارند
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.