محمد ابراهیم محمدی روز یکشنبه گفت: سد کرده ده که برای اجرای آن 27 میلیارد ریال هزینه شده بزرگترین سد معیشتی استان است که در ساخت آن از پوشش ورق ژئوتکستایل و ژئوممبرین استفاده شده است.
وی افزود: این سد دارای طول تاج 25/280 متر و ارتفاع تاج 5/5 متر است ، عملیات اجرایی این سد در سال 1394 از سر گرفته شد و در هفته دولت سال 1395 شاهد افتتاح آن بودیم. آبگیری این سد در شهریور 1396 آغاز شد و در 2 مرحله انجام و قادر به ذخیره سازی 130 هزار متر مکعب آب است.
به گزارش ایرنا، محمدی ادامه داد: اشتغال زایی برای اهالی روستای کرده ده و شهرستان سرعین از مهم ترین اهداف اجرای این طرح می باشد که با تکمیل و بهره برداری آن آب مورد نیاز کشاورزی برای 150 هکتار از اراضی زراعی منطقه تامین و موجب زمینه اشتغال و توسعه هرچه بیشتر شهرستان فراهم می شود.
وی گفت: مراحل اولیه و مقدماتی اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی پایاب این سد انجام شده و در حال حاضر مطالعه و رایزنی های لازم در این رابطه در حال انجام است.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین ، ذخیره آب های جاری در فصل غیر زراعی و مصرف آن در طول فصل زراعی، اجرای روش های آبیاری نوین و صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و فراهم کردن زیرساخت های تفریحی و گردشگری در منطقه با توجه به توریستی بودن آن از سایر اهداف و برکات اجرای این پروژه در منطقه می باشد.
او با بیان اینکه با بهره برداری از این سد شاهد افزایش تولید محصولات زراعی و باغی منطقه خواهیم بود اظهارامیدواری کرد با ارتقای تولیدات کشاورزی زمینه ساز توسعه هر چه بیشتر شهرستان و رفع بخشی از مشکلات کشاورزان و روستاییان منطقه باشیم.
سرعین در 27 کیلومتری غرب قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی زاده
6018/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.