هادی ذبیحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی جدید با توزیع بیش از 180 تن بذور اصلاح شده از ارقام آذر 2، سرداری ، رصد، زاگرس و پیشگام در این شهرستان پیش بینی می شود که بیش از 12 هزار از اراضی دیم و آبی این شهرستان به کشت غلات اختصاص یابد.
وی گفت: در این راستا تعداد 10 دستگاه ماشین بذرکار عمیق کار در اراضی کشاورزی در حال کشت فعال بوده و در حال حاضر نیمی از اراضی تحت کشت دیم و آبی شهرستان به روش مکانیزه کشت می شوند.
هادی ذبیحی از کشاورزان خواست با رعایت بازده زمانی تاریخ کاشت و با استفاده از هدایت و راهنمایی کارشناسان مدیریت و مراکز خدمات جهاد کشاورزی در تهیه کود و بذر و سایر نهاده های کشاورزی در کشت پاییزه سرعت عمل نشان دهند.
وی همچنین با تاکید بر لزوم بیمه محصولات کشاورزی گفت: با توجه به تغییرات ناگهانی هوا ، همه ساله خساراتی از جانب سرمازدگی محصولات کشاورزی به کشاورزان وارد می شود از این جهت لازم است که کشاورزان به موقع نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.
شهرستان خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل دارای 45 هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم و آبی بوده که چهار هزار و 500 هکتار از این اراضی را باغ های میوه تشکیل می دهند.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.