به گزارش ایرنا ، فرماندار سرعین روز شنبه در این مراسم با اشاره به اینکه کمک های خیرین به 2 صورت مادی و معنوی است گفت: خیرین مدرسه ساز نه برای نام و نشان بلکه تنها برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش قدم پیش می گذارند.
عاطف ناصری افزود: اینگونه اعمال خیر بعنوان الگوی برتر برای همگان مورد تحسین قرار گرفته و همه هر اندازه که می توانند در این کارها سهیم باشند.
سید غلامحسین گنجی ، مدیر آموزش و پرروش سرعین هم گفت: در 2 سال اخیر با کمک و مشارکت خیرین مدرسه ساز 6 پروژه در این شهرستان به بهره برداری رسیده و 3 پروژه مدرسه سازی نیز در دست احداث می باشد که بزودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
مدرسه 2 کلاسه روستای کنزق به مساحت 75/30 متر مربع به همت برادران موسی زاده احداث و توسط اداره کل نوسازی مدارس استان اردبیل تجهیز شده است.
سرعین در 27 کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.
در شرایطی که با مشارکت خیران و تلاش دولت سال هاست که نبود و یا کمبود جدی فضای آموزشی در استان اردبیل رفع شده اما با این وجود هنوز استان در این رابطه با مشکلاتی مواجه بوده و بسیاری از مدارس به صورت 2 نوبته اداره می شود.
مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل تاکنون یک هزار و 400 کلاس درس در قالب 253 مدرسه در استان احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرار داده است.
در حال حاضر چند مدرسه خیر ساز دیگر نیز در حال اجرا می باشد و پیش بینی می شود تا سال تحصیلی آینده بیش از یکصد کلاس درس تکمیل شده و در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد.نا ، سه هزار و 395 مدرسه در استان اردبیل وجود دارد.
19 هزار فعال فرهنگی در استان اردبیل در سال تحصیلی جدید حدود 230 هزار دانش آموز را در آنها تحت پوشش آموزشی قرار داده اند.
هم اکنون در استان اردبیل نرخ پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی ۹۹.۹ درصد ، در دوره اول متوسطه ۹۲.۷۳ درصد و در دوره دوم متوسطه نیز ۷۷.۶۰ درصد است.
خبرنگار: شهرام اصالت نیری ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.