پنجمین دوره انتخابات شورای هیات مذهبی استان اردبیل با معرفی نفرات منتخب به انجام رسید.   به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در این انتخابات که به همت تبلیغات اسلامی استان اردبیل برگزار شد 13 نفر به عنوان داوطلب در این دوره از انتخابات حاضر شده بودند که برای شهرستان اردبیل 9 نفر به ترتیب عوض قاسمی، فاطمه عظیم زاده، سیدطه موسوی، آرام اسمعیلی، ملاحت صفری، ذبیح الله اصغری، حسین اروجی، علی شیرزاد و حسین جبری منتخب شدند. 
در این دوره از انتخابات که با حضور نماینده فرمانداری و بازرسی از تهران انجام شد، از تعداد 161 آرای ماخوذه تنها یک رای باطله اعلام و 160 رای شمارش شد. 
در این مراسم معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به نقش شورای هیات مذهبی در برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسمات مذهبی، آئینی و دینی با محوریت جلب مشارکت مردم، اظهار کرد: ما در هر عرصه مذهبی و دینی که کار را به مردم سپردیم نظیر مدیریت مساجد، هیات‌های مذهبی و آئین‌های عزاداری حسینی نتایج موفق و شایسته‌ای را شاهد هستیم. 
حجت‌الاسلام هاشم بهشتی تصریح کرد: منتخبین جدید این شورا برنامه‌ریزی کیفی و مناسبی را در پرشور برگزار شدن برنامه‌های مذهبی و دینی داشته باشند تا آثار و نتایج چنین برنامه‌ریزی‌های هدفمندی را به عینه مشاهده کنیم.   وی گریزی به موضوع حجاب و ضرورت صیانت از این امر مورد تاکید قرآن و سیره اهل بیت زد و خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که خود را به زینت حجاب آراسته کند کمتر دچار انحراف شده و در مسیر سلامت روحی، روانی و جسمی قرار می‌گیرد. 
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل اهمیت تقویت باورهای دینی را به عنوان ضرورت جدی جامعه اعلام کرد و بیان داشت: ما با تبیین و معرفی آثار گرایش افراد جامعه به امور مذهبی و معنوی می توانیم اسباب تشویق و ترغیب مردم را به چنین هدفگذاری‌ها فراهم آوریم. 
بهشتی از شوراهای هیات مذهبی و کانون شعرا و مداحان نیز خواست؛ تا با توجه به رسالت واقعی خود در جامعه نسبت به ترویج آموزه‌های دینی و انتقال مفاهیم قرآن تلاش جدی انجام دهند تا بر اعتماد، وثوق و همبستگی اجتماعی افزوده شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.