به گزارش ایرنا ، در این مانور که روز شنبه با شرکت نیروهای اطفای حریق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان و شهرستان خلخال ، امدادگران جمعیت هلال احمر ، ماموران آتش نشانی شهرداری ، نیروی مقاومت بسیج و اعضای شورای مدیریت بحران خلخال در انبار شرکت نفت این شهر برگزار شد نیروهای عمل کننده سناریوی حادثه یک آتش سوزی فرضی در محل انبار نفت و در هنگام بارگیری و تخلیه سوخت تانکرهای سوخت رسان شرکت نفت خلخال را با موفقیت اجرا کرده و موفق به اطفای حریق شدند.
عوامل شرکت کننده در این مانور آتش سوزی را با استفاده از مواد ضد حریق و آب تحت فشار موجود در سیستم های اطفای حریق انبار نفت و نیز آب خودروهای آتش نشانی شهرداری خلخال خاموش کردند.
در مانور اطفای حریق مواد سوختی خلخال علاوه بر بکارگیری انواع راهکارهای جدید اطفای حریق و سنجش میزان آمادگی و ضریب خطای عوامل اجرا کننده مانور نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر و فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی خلخال نیز با امداد و نجات مصدومان فرضی حادثه آتش سوزی و انتقال آنها به آمبولانس های مستقر در محل برگزاری مانور توان عملیاتی خود را در مقابله با بحران های احتمالی آتش سوزی و سرعت امداد و نجات مصدومان را به نمایش گذاشتند.
فرماندار خلخال و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان در حاشیه برگزاری این مانور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هدف از برگزاری این مانور سنجش میزان آمادگی اعضای شورای مدیریت بحران و تعامل آنها با یکدیگر در مواجهه با حوادث غیرمترقبه و سنجش وضعیت پدافند غیرعامل در تاسیسات حساس و آسیب پذیر شهرستان بود.
فریدون بابایی افزود: نیروهای عمل کننده در این مانور به خوبی توانستند ماموریت محوله در بحث اطفای حریق را با موفقیت اجرا کرده و نمره قبولی بگیرند.
شهرستان خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارند.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشاردهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.