فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: به منظور صیانت از مواریث باستانی و تاریخی استان، روزانه گشت های نظارتی انجام می شود.

به گزارش ایلنا، علی اصلانزاده با اعلام این خبر تصریح کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور و به تبعیت از آن استان اردبیل از سال 84 فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: به منظور صیانت و پاسداری از میراث فرهنگی نیروهایی در استان شامل سرباز وظیفه و کادر اداری فعالیت داشته و روزانه گشت های نظارتی از آثار تاریخی اردبیل انجام می دهند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: علاوه بر این به صورت هفتگی گشت های تلفیقی نیز با مشارکت سایر دستگاه های متولی انجام می شود.

اصلانزاده با بیان به اینکه 870 اثر ثبت ملی و بیش از دو هزار اثر تاریخی در این استان شناسایی شده است، تاکید کرد: یگان حفاظت در تمامی شهرستان های 10 گانه استان اردبیل فعال است.

وی گفت: علاوه بر نظارت بر آثار تاریخی یگان حفاظت، صیانت از موزه‌های تاریخی به ویژه در شهرهای مشگین شهر، نیر، نمین و اردبیل را نیز بر عهده دارد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی‌استان تاکید کرد: به دلیل تعدد آثار تاریخی و محدودیت امکانات میراث‌فرهنگی،ضروری است عموم مردم در برخورد با افراد سودجو و متجاوزین مواریث فرهنگی مشارکت داشته باشند.

اصلانزاده تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد تخلف از جمله حفاری غیرمجاز با شماره ستاد مرکزی یگان حفاظت 04533246918 و یا دفاتر شهرستانی تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.