مدیرکل‌میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری‌استان اردبیل احداث مجموعه های گردشگری در استان را از اولویت‌های سرمایه گذاری این استان عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، کریم حاجی‌زاده در جلسه بررسی اولویت‌های سرمایه‌گذاری اردبیل تصریح کرد: شهرستان های واقع در شمال و جنوب استان پتانسیل قابل توجهی برای ایجاد مجموعه گردشگری دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: مجموعه های گردشگری می‌توانند ایجاد ارزش افزوده و اشتغال به دنبال داشته باشند و منجر به رونق اقتصادی استان شوند.

حاجی زاده با اشاره به فعالیت تنها مجموعه گردشگری استان در پل معلق مشگین شهر، اضافه کرد: در خلخال احداث دو مجموعه و در سرعین احداث یک مجموعه در حال مذاکره و بررسی است.

وی متذکر شد: در محورهای مواصلاتی شما و جنوب استان نیز احداث دو مجموعه به سرمایه گذاران پیشنهاد شده است.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان نیز از جمله اولویت‌های سرمایه‌گذاری را احداث هتل های سه ستاره و بالاتر عنوان کرد.

عسگر سنگی تاکید کرد: احداث هتل‌های سه ستاره و بالاتر در شهرهای اردبیل، مشگین شهر، خلخال و سرعین به علاقه مندان به سرمایه گذاری پیشنهاد می شود.

وی با بیان اینکه به عقیده برخی احداث هتل سه ستاره و بالاتر در شهری با جمعیت حدود 40 هزار نفر توجیه اقتصادی ندارد، متذکر شد: باید تاکید کرد هتل های سه ستاره و بالاتر خود می‌تواند جاذب گردشگر بوده و در واقع احداث هتل و رونق گردشگری لازم و ملزوم یکدیگر است.

به گفته سنگی بعد از بهره‌برداری از هتل سه ستاره و بالاتر این امکانات در پکیج‌های گردشگری قید شده و می‌تواند منجر به گردشگران معرفی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.