عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: به هیچ وجه حذف بیمه سلامت در کشور مطرح نیست و ما از طریق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس این موضوع را به جد پیگیری می کنیم
.

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، بشیر خالقی در جمع تعدادی از خبرنگاران در اردبیل و در پاسخ به سوالاتی در مورد حذف بیمه سلامت اظهار کرد: به هیچ وجه حذف بیمه سلامت در کشور امکانپذیر نیست چرا که بخش عظیمی از روستائیان و عشایر و حاشیه نشینان شهرها تحت پوشش بیمه سلامت هستند و هزینه های آنها از بودجه عمومی تامین می شود.
وی با اشاره به اینکه بالا رفتن هزینه طرح تحول سلامت نگرانی هایی را در سطح ملی به وجود آورده است، خاطرنشان کرد: ما برای بهبود این شرایط خواستار اجرای طرح پزشک خانواده در برنامه ششم هستیم و در کنار آن برنامه راهنمای بالینی نیز باید به فراخور جمعیت کشور اجرایی و عملیاتی شود.
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه هزینه های زیادی را بیمه ها از بابت طرح تحول سلامت تحمل می کنند گفت: در این زمینه باید پرونده های الکترونیکی برای هر ایرانی تشکیل شود تا با توجه به شرایط سلامت شخص وضعیت مراجعه به پزشک و روند درمان او کاملا مشخص باشد تا از این محل هزینه های سنگین به بیمه ها و مراکز درمانی تحمل نشود.
خالقی ادامه داد: ما در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در هفته آینده سعی خواهیم کرد تا با تاکید بر اجرایی شدن پزشک خانواده و راهنمای بالینی نسبت به تشکیل پرونده الکترونیکی در کشور و شناسنامه دار شدن این امر در سطح ملی اقدامات جدی را انجام دهیم.
وی اظهار کرد: ما براساس تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه یک بیمار باید تنها دغدغه بیماری داشته باشد سعی می کنیم با همراهی وزارت بهداشت به گونه ای عمل کنیم تا بیمه سلامت با توانی مضاعف به فعالیت خود ادامه داده و مشکلات پیش روی آن به نوعی برطرف شود.
این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: باید هزینه های کمرشکن حوزه سلامت کنترل شود که در این باب امیدواریم در پرداختی های پزشکان نیز به عنوان کارانه دو برابر تجدید نظر شود چرا که پزشکی شرایطی نیست که حقوقی دریافت کند بلکه کارانه ای نیز به آنها تعلق می گیرد که این کارانه نیز در یک شرایط و روند عادی است.
خالقی اضافه کرد: قطعا در پرداخت کارانه دوبرابر برای برخی از پزشکان که هم اکنون این مبلغ محاسبه می شود تجدیدنظر خواهد شد و امیدواریم با یک اقدام منطقی تمام هزینه های درمان را در کشور کاهش داده و بیش از این بار گرانی را برای بیمه ها تحمیل نکنیم.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.