فرهاد سبحانی روز یکشنبه در نشستی با مسوولان بسیج سازندگی استان اردبیل افزود: در سال های اخیر این اداره کل گام های موفقی در تهیه و اجرای طرح هادی روستایی ، اجرای طرح ویژه مقاوم سازی واحدهای مسکونی و صدور سند مالکیت به واحدهای مسکونی روستایی برداشته است.
وی از تلاش برای ایجاد منظومه روستایی و نیز افزایش تعداد روستاهای جذب گردشگری با بافت با ارزش در استان خبر داد.
وی اظهار کرد: این اقدامات سبب جلب روستاییان به ماندگاری در روستاها و پیشگیری از مهاجرت افراد شده و حتی به روستاهایی که راکد و بدون سکنه از جمله روستای همت آباد مشگین شهر حیاتی دوباره می دهد.
وی به حضور بسیج سازندگی در روستاها هم اشاره کرد و گفت: همین تلاش ها بر جریان آبادانی و عمران روستاها سرعت بیشتری داده و روستائیان که شاهد خدمات و تسهیلات بهتر از شهر در زادگاه خود می شوند به زمین و تولید و کارهای کشاورزی و دامی خود می افزایند.
وی افزود: برای افراد مستعد و دارای توانمندی یا علاقمند به سرمایه گذاری در روستاها زمینه ترغیب و تشویق بیش از پیش فراهم خواهد شد.
وی برخورداری از همکاری بسیج سازندگی را موثر بر این امور دانست و گفت: در روستاها و مناطق محروم که حوزه فعالیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محسوب می شود تهیه زمین راحت تر و ارائه نقشه و پروانه با همکاری دهیاری ها و بخشداران و خدمات مهندسی ، نظارت بر ساخت و ساز ، کمک بلاعوض بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و هم افزایی بسیج سازندگی احداث مسکن برای نیازمندان سرعت می گیرد.
وی از احداث 150 واحد برای نیازمندان جامعه ، مددجویان زیرپوشش کمیته امام و خانواده های دارای 2 معلول بهزیستی استان خبرداد و افزود: با صاحب خانه شدن خانواده ای نیازمند علاوه بر اینکه آرامش به این خانه و خانواده می آید ، آبرو و شخصیت افراد خانواده هم تامین می شود ، فرزندان احساس هویت و شخصیت می کنند و ازدواج هم به خاطر اینکه دارای خانه ای مستقل هستند بهتر و موفق تر می شود.
سبحانی اظهار کرد: مددجویان زیرپوشش نهادهای حمایتی مبالغی از سوی کمیته و یا بهزیستی بصورت تسهیلات و بخشی هم بعنوان بلاعوض به همراه آورده خود متقاضی می گیرند و از سوی بنیاد مسکن طراحی ، نظارت و تهیه پروانه ساخت و ساز زمینه ای فراهم شده تا هر نیازمند با 10 ـ 15 میلیون تومان صاحب خانه شود.
به گزارش ایرنا، سرهنگ علی پیرجاهد ، مسوول بسیج سازندگی سپاه استان اردبیل هم در این جلسه عمده فعالیت این حوزه را جهادی - تربیتی دانست و گفت: با نصب العین قراردادن فرمان امام خامنه ای مبنی بر اشتغال زایی و حمایت از تولید ، علاوه بر تامین و ترمیم راه های ارتباطی ، ترغیب تولید کنندگان و افراد کارآمد در روستاها و مناطق محروم ، حتی حاشیه شهر باید به یاری نیازمندان برویم.
وی با اشاره به اینکه جذب اعتبارات برای توسعه عمران و آبادانی ضروری است افزود: برای تحقق آن به همیاری و مساعدت دستگاه های اجرایی و متعهد از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیازمندیم.
بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و 248 هزار و 610 نفر جمعیت استان اردبیل 448 هزار و 554 نفر در یک هزار و 555 روستا سکونت دارند که از این تعداد یک هزار و 24 روستا بالای 20 خانوار هستند.
تاکنون 873 دهیاری در روستاهای بالای 20 خانوار استان راه اندازی شده که 407 هزار و 495 نفر جمعیت روستایی آن را پوشش می دهد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.