فریدون بابایی روز یکشنبه در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که مسوولان اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان برای تکمیل پروژه های در حال ساخت آموزشی از جمله ساختمان مدارس در روستاهای طولش و آل هاشم از توابع بخش مرکزی این شهرستان تا قبل از شروع آغاز سال تحصیلی به اهالی این روستاها وعده داده بودند پس از گذشت یک ماه از سال تحصیلی این پروژه ها همچنان نیمه کاره مانده است.
او گفت: دانش آموزان این 2 روستا در فضای آموزشی نامناسب و در زیر طاق لرزان 2 مدرسه قدیمی و در حال تخریب تحصیل می کنند.
وی تشریح کرد: با توجه به شرایط غیرقابل قبول تحصیل بیش از 300 دانش آموز 2 مدرسه روستاهای طولش و آل هاشم در فضای نامطلوب آموزشی مسوولیت هرگونه حوادث ناشی از فرسوده بودن ساختمان مدارس فعلی در حال استفاده این 2 روستا بعهده اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان است.
وی با بیان اینکه این اداره کل مکلف به ارائه امکانات آموزشی استاندارد به دانش آموزان است افزود: بسیاری از مشکلات امروزی در تاخیر و توقف پروژه های نوسازی مدارس شهرستان ناشی از جابجایی اعتبارات شهرستان ها از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل است که این امر همواره برای فضاهای آموزشی در حال ساخت خلخال مشکل ساز شده است.
او همچنین با انتقاد از عملکرد ضعیف شهرداری خلخال در نظارت بر نحوه سرویس دهی سرویس های جابجایی دانش آموزان مدارس مختلف شهر خلخال گفت: بیشتر سرویس های دانش آموزان نرخ مصوب را رعایت نکرده و اقدام به سوار کردن دانش آموز بیش از تعداد تعیین شده در خودرو می کنند.
او افزود: تاکسی های زرد پلاک عمومی این شهر نیز از تردد و جابجایی دانش آموزان و شهروندان تا انتهای مسیرهای تعیین شده خودداری می کنند که همین امر نیز نارضایتی دانش آموزان ، اولیا و دانشجویان از وضعیت سرویس دهی حمل و نقل عمومی این شهر را بدنبال داشته است.
رئیس شورای آموزش و پرورش خلخال با تاکید بر اینکه تنبیه فیزیکی و بدنی دانش آموزان از سوی معلمان و دست اندرکاران آموزشی ممنوع است گفت: انتظار از مسوولان اداره آموزش و پرورش خلخال نظارت مستمر و بیشتر بر نحوه رفتار معلمان و برخورد جدی و قاطعانه با هتک حرمت ، فحاشی و یا تنبیه بدنی دانش آموزان است.
بابایی اظهار کرد: تنبیه بدنی و یا برخورد نامناسب با دانش آموز با استفاده از سخنان و جملات زشت لطمات روحی شدیدی را بدنبال داشته و این آسیب غیرقابل جبران است.
شهرستان خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
مهرماه امسال بیش از 13 هزار دانش آموز با بکارگیری ظرفیت و توان بیش از یک هزار معلم و فرهنگی در 132 مدرسه دولتی و غیردولتی شهرستان خلخال مشغول تحصیل شدند.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.