به گزارش ایرنا، صدیف بدری روز شنبه در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل افزود: ارایه بسته های حمایتی دولت به بخش خصوصی اقدام خوبی است و می تواند بعنوان فرصتی برای رونق بخش صادرات و ایجاد تحول اقتصادی باشد.
وی اضافه کرد: پارسال تسهیلات خوبی به واحد های تولیدی و صنعتی استان پرداخت شده ولی باید بازخورد این تسهیلات مشخص شود که چه مقدار شغل و یا تثبیت اشتغال ناشی از این تسهیلات در استان ایجاد شده است .
بدری افزایش اعتبارات عمرانی استان را یادآور شد و افزود: امسال اعتبارت عمرانی این استان نسبت به سال گذشته با مصوبه مجلس 2برابر شد که می تواند تحول بیشتری را در بحث عمرانی ایجاد کند.
نماینده اردبیل،نیر،نمین و سرعین درمجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت گسترش ارتباط استان اردبیل با کشور همسایه و استفاده از این ظرفیت اقتصادی گفت: ارتباط جاده ای و ریلی اردبیل با جمهوری آذربایجان باید عملی گردد و در این رابطه قرار است با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقام های آذری این مسئله مورد بررسی قرار گرفته و تفاهم نامه لازم امضا شود.
وی ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی را یادآور شد و افزود: با راه اندازی این طرح، ارتباطات جاده ای استان با کشورهای همسایه تقویت شده و خط ریلی هم برای حمل ونقل کالاهای تولید شده راه اندازی خواهد شد.
بدری با اشاره به محدودیت های گمرک بیله سوار گفت: محدودیت های اعمال شده در این گمرک که ناشی از وضعیت نامناسب ترانزیت می باشد قابل پذیرش نیست و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.
وی افزود: برای حل مشکلات گمرک بیله سوار بهتر است شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در بیله سوار برگزار شود تا از نزدیک مشکلات موجود بررسی شده و راهکار لازم هم ارایه شود .
به گزارش ایرنا ، در این جلسه بانک ها ،بخش خصوصی و دستگاههای اجرایی عملکرد خود را درباه تسهیلات رونق تولید ارایه کردند .
تاکنون در استان اردبیل 900 واحد تولیدی و صنعتی پروانه فعالیت گرفته اند که از این تعداد 600 واحد فعال و نیمه فعال هستند.
خبرنگار:یعقوب شاددل** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
/6016/ 7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.