سومین کنفرانس تازه های سلولی و مولکولی با ارائه 135 مقاله در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، در سومین کنفرانس ملی تازه های سلولی و مولکولی و اولین سمپوزیوم ژئومیکس و پروتئومیکس دانشجویان که در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد به مدت دو روز آخرین یافته های علمی در حوزه سلولی و مولکولی و زیست شناسی توسط شرکت کنندگان و با ارائه مقالاتی تبیین و تبادل نظر می شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در این کنفرانس اظهار کرد: ما امروز به همت دانشمندان سختکوش در علوم زیستی و بنیان های سلولی و مولکولی به پیشرفت های گسترده ای دست یافتیم که امیدواریم در این کنفرانس دو روزه در زمینه این دستاوردها اطلاعات جامع و کاملی در اختیار دانشجویان قرار گیرد.
اسحق رسولی خاطرنشان کرد: از 288 مقاله رسیده به دبیرخانه این کنفرانس با ارزیابی داوران و گروه علمی 135 مقاله به شکل شفاهی و یا پوستر ارائه شده تا دانشجویان با مبانی و مفاهیم جدید در این بخش آشنا شوند.
وی گستردگی علوم زیستی و طرح مباحث مولکولی و سلولی را به عنوان اصلی ترین عناصر حیات بشر عنوان کرد و افزود: در کشور ما دانشمندان تحقیقات گسترده ای را آغاز کردند که امیدواریم همچنان روند پیشرفت و توسعه علوم کارآمد و روزآمد در این زمینه افزایش یابد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل به جنبه های کاربردی این علوم در زندگی بشر اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین کنفرانس هایی زمینه ساز اقدامات مفید و موثر در دستیابی به راهکارهای موثر برای درمان
بیماری ها و همچنین گسترش دامنه تحقیقات علوم زیستی است که می تواند زمینه پیشرفت های روزافزون را فراهم آورد. رسولی حضور اساتید مجرب و صاحبنظران زبده را در حوزه علوم زیستی، سلولی و مولکولی در این کنفرانس یادآور شد و اضافه کرد: همچنان باید به توانمندی علمی کشورمان در همه زمینه ها کمک کنیم چرا که تقویت این حوزه ها می تواند به افزایش جایگاه جمهوری اسلامی ایران در پیشرفت های متعدد کمک کند



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.