به گزارش ایرنا ، کریم حاجی زاده روز چهارشنبه در بازدید از طرح ها و پروژه های گردشگری خلخال افزود: آماده شدن زیر ساخت های لازم برای توسعه صنعت گردشگری خلخال زمینه ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به این صنعت را فراهم کرده است.
او پیش بینی کرد سالانه دست کم 20 درصد از مجموع گردشگران شهر توریستی ماسوله که بیشتر آنها را گردشگران کشورهای خارجی تشکیل می دهند از مسیر جاده خلخال به ماسوله وارد استان اردبیل شده و خلخال را به عنوان ابتدای مسیر سفر خود به سایر مناطق گردشگری استان اردبیل انتخاب کنند.
وی با بیان اینکه سالانه بطور میانگین هشت میلیون گردشگر به استان اردبیل سفر می کنند گفت: پیش از این گردشگری بیشتر در مرکز استان اردبیل و آن هم تنها در فصل تابستان متمرکز شده بود که تلاش می شود با توزیع متوازن جغرافیایی و فصلی سفرها گردشگران بتوانند از همه مناطق گردشگری این استان در تمام فصول سال به ویژه از مناطق گردشگری جنوب و شمال استفاده کنند.
حاجی زاده استقبال سرمایه گذاران از توسعه و رونق صنعت گردشگری در این منطقه را مطلوب ارزیابی کرد و از ارائه بسته های حمایتی ویژه به سرمایه گذاران بخش خصوصی در افزایش شتاب این بخش در مناطق شمالی و جنوبی استان خبرداد.
وی همچنین با اشاره به تعطیلی چند ساله موزه میراث فرهنگی خلخال گفت: بدلیل وجود رطوبت در ساختمان حمام قدیمی نصر محل موزه ، ادامه کار این محل به عنوان موزه ممکن نبود و تلاش می شود با انتخاب محلی جدید موزه میراث فرهنگی تعطیل شده خلخال دوباره آغاز بکار کرده و این محل نیز با واگذاری به سرمایه گذار بخش خصوصی به عنوان رستوران و سفره خانه سنتی مورد استفاده قرار بگیرد.
فرماندار خلخال نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه گردشگری محور توسعه خلخال گفت: امسال اعتبارات با محوریت توسعه صنعت گردشگری در تمام مناطق شهرستان توزیع شده و دستگاه های اجرایی از اعتبارات ویژه گردشگری در دستیابی به اهداف بلند مدت گردشگری بهره مند شده اند.
فریدون بابایی اظهار کرد: با بهره برداری از پروژه در حال احداث راه ارتباطی خلخال به شهر توریستی ماسوله در استان گیلان تا تابستان سال آینده درب ورود گردشگران خارجی و داخلی از مسیر این جاده به استان اردبیل با جاذبه های فراوان گردشگری گشوده خواهد شد.
وی با بیان اینکه خلخال با سرعت تمام به سوی توسعه صنعت گردشگری و با سرمایه گذاری دهها سرمایه گذار بخش خصوصی در حوزه گردشگری گام بر می دارد گفت: تنها پروژه تعطیل گردشگری خلخال طرح ایجاد امکانات رفاهی در تفرجگاه اندبیل است که این امر نیز ناشی از ضعف سرمایه گذار این طرح و نداشتن انگیزه لازم برای ادامه کار است و با خلعیت سرمایه گذار قبلی و جایگزینی سرمایه گذار جدید این مشکل گردشگری شهرستان بزودی برطرف می شود.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان های آذربایجان شرقی ، زنجان و گیلان واقع شده است.
وجود 12 کیلومتر مرز مشترک با استان سرسبز گیلان ، جاده زیبا و جنگلی خلخال به اسالم ، مناطق نمونه گردشگری الماس ، چشمه ازناو ، چشمه میرعادل بولاغی اندبیل ، امامزاده عبدلله کلور ، جاده زیبای خلخال به شاهرود ، آبشار نره گر روستای هدف گردشگری اسبو ، آبشار سفیداب روستای لرد ، آبشار سجن بخش شاهرود ، آبگرم روستای تیل ، روستاهای هدف گردشگری کزج ، نمهیل ، برندق و خمس ، قلعه کیلوان ، کاروانسرای چنارلق ، کاروانسرای شاه عباسی ، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش همراه با جاذبه های طبیعی و تاریخی خلخال را به یکی از شهرستان های گردشگرپذیر استان اردبیل و کشور تبدیل کرده است.
شهرستان خلخال ، استان اردبیل را به استان گیلان متصل می کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل 2 راه ارتباطی استان های اردبیل و گیلان می باشد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.