به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خلخال افزود: با وجود افزایش بی سابقه دمای هوا در تابستان امسال و تشدید خشکسالی در مراتع و جنگل های این شهرستان و برخلاف سال گذشته که آتش سوزی میزان قابل توجهی از جنگل و مراتع خلخال را از بین برد امسال تنها هشت مورد آتش سوزی کوچک در مراتع این منطقه اتفاق افتاد که این موارد آتش سوزی نیز با ورود به موقع ماموران منابع طبیعی و همکاری خوب مردم مهار شد.
او بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه از وقوع حوادث آتش سوزی همانند امسال توسط اداره منابع طبیعی و همکاری دهیاران و اهالی روستاها برای جلوگیری از وارد شدن خسارات ناشی از آتش سوزی به منابع ملی منطقه تاکید کرد.
وی با تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ بیمه در بین مردم اظهار کرد: در حال حاضر هیچ گونه کمک بلاعوض دولتی به حوادث آتش سوزی واحدهای مسکونی ، تجاری و یا دامی تعلق نمی گیرد و در وضعیت فعلی تنها راهکار مطمئن برای جبران خسارات حوادث احتمالی آتش سوزی ترویج فرهنگ بیمه در بین مردم است.
وی افزود: ساخت و سازهای غیرقانونی شبانه بدلیل عدم نظارت بر نحوه ساخت این گونه واحدهای مسکونی ساکنان داخل این واحدها را در معرض خطر تخریب ناشی از حوادث قرار می دهد.
او گفت: شهرداران شهرها و دهیاران روستاهای شهرستان مکلف به جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در داخل محدوده قانونی شهرها و روستاها در همان ابتدای کار بوده و در صورت کوتاهی در برخورد با متخلفان ساختمان و یا کوتاهی در پیشگیری از شروع کار ساخت و ساز غیرقانونی از سوی شهرداری ها ، در جلسات کمیسیون ماده 100 شهرداری به عنوان مقصر اصلی معرفی خواهد شد.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
بیش از 80 درصد از جنگل های استان اردبیل در خلخال واقع شده و این شهرستان با داشتن بیش از 245 هزار هکتار جنگل و مرتع از شهرستان های سبز کشور محسوب می شود.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.