به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری اردبیل ، ناصر عتباتی روز یکشنبه در بازدید از پلیس فتای اردبیل افزود: برخورد با جرایم اینترنتی از جمله جرایمی همچون شایع پراکنی ، توهین به مقدسات و تبادل مواد مخدر در شبکه های اجتماعی (تلگرام، اینستاگرام و...) و فضای مجازی از اهداف تاسیس این واحد است.
وی همچنین با تاکید بر لزوم هوشیاری شهروندان در مقابل کلاهبرداری های احتمالی در فضای مجازی اظهار کرد: مردم قبل از انجام هرگونه فعالیت در فضای مجازی، به هشدارها و توصیه های پلیس در این خصوص توجه داشته باشند و از اعتماد بی جا به طرف مقابل در خریدهای الکترونیکی پرهیز کنند.
وی گفت: رشد قارچ ‌گونه جرایم در حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات مثل کلاهبرداری‌ های اینترنتی، جعل داده‌ ها و عناوین، سرقت اطلاعات، تجاوز به حریم خصوصی اشخاص و گروه‌ها، هک و نفوذ به سامانه‌های رایانه‌ای و اینترنتی، هرزه‌نگاری و جرایم اخلاقی و برخی جرایم سازمان‌ یافته‌ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایجاب می‌کند که پلیس تخصصی که توان پی‌جویی و رسیدگی به جرایم سطح بالای فناورانه داشته باشد.
او صیانت از منافع ، حفظ حریم خصوصی و آزادی‌ های مشروع ، اسرار و اقتدار ملی در فضای تولید و تبادل اطلاعات، حفظ زیرساخت‌ های حیاتی کشور در مقابل حملات الکترونیک و اعتماد و آسودگی خاطر آحاد شهروندان جامعه برای انجام تمام امور قانونی را از جمله فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به منظور صیانت از حاکمیت و اقتدار ملی از جمله اهداف تشکیل پلیس فتا دانست.
وی افزود: پلیس در این حوزه تخصصی خود با اتکا به فن آوری های نوین و نیروهای متعهد و متخصص به خوبی از عهده وظایف خود برآمده و نظارت جامع و کامل بر امور دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.