نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت:  سپاه از اساسی ترین مؤلفه های قدرت ایران در داخل و خارج است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل از دولت محترم خواست با جدیت مقدمات صادرات میوه مخصوصا سیب به کشورهای دیگر را فراهم نماید، مخصوصا که در شروع کار اعلام کرده است که یکی از اولویت های این دولت فعال سازی دیپلماسی اقتصادی است. عاملی با اشاره به مرغوبیت فوق العاده محصولات باغی مشگین شهر از مسئولین خواست با درایت تمام مشکل سیب کاران مشکین شهر را حل نمایند. وی همچنین از تعلل در پرداخت الباقی وجه گندم گلایه کرد.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها اعلام کرد: ترامپ با تبلیغات زود هنگام در خصوص سخنرانی امروز و اینکه طوفان بعد از آرامش ایجاد خواهد کرد از فن اظهار بعد الاجمال استفاده کرده تا مردم دنیا را پای سخنرانی خود جمع کند و از این معلوم می شود که او آن قدر ها هم که می گویند دیوانه نیست، بلکه می خواهند با اظهار جنون از دولت ها و ملت ها باج بگیرد، همچنانکه در تنظیم روابط تجاری آمریکا و کره جنوبی به مسئولین آمریکایی توصیه کرده که کره ای ها را با جنون ترامپ بترسانند.
وی اظهار داشت: جنون تصنعی او در حق ایران و طوفان ادعایی او قراردادن سپاه در لیست گروه های تروریستی و اعلام این مطلب است که برجام در مسیر منافع ملی آمریکا نیست و از تایید پایبندی ایران به برجام اجتناب کند و او در هر دو مورد خطا می رود. در خصوص سپاه با همین اعلام، وحشت یک ابر قدرت را از سپاه اعلام می کند و این ناخواسته مدح بلیغ از سپاه معظم است؛ ثانیا تروریستی اعلام کردن سپاه نشان می دهد که آنها اراده جدی برای مبارزه با تروریسم ندارند، چون سپاه جز مبارزه با تروریسم سیاه، وهابی و داعشی و عقبه های طالبان، القاعده و بن لادن کار دیگری نکرده است؛ ثالثا آنها با قرار دادن سپاه در لیست گروه های تروریستی بزگترین کفران نعمت را مرتکب می شوند. آنها باید مجسمه فرماندهان سپاه را در اروپا و آمریکا نصب کنند که ریشه داعشی ها را در سوریه و عراق خشکاند و از تبدیل شدن منطقه به یک بسته انفجاری و سرازیر شدن تروریست ها به اروپا و آمریکا جلوگیری کرد. نماینده ولی فقیه در استان در ادامه افزود: عصبانیت آنها از سپاه اولا به خاطر این است که آنها سپاه را اصلی ترین عامل شکست و ناکامی خود در عراق، سوریه و سیاست های منطقه ای خود می دانند، ثانیا به خوبی می دانند که بخش عمده ای از پیشرفت های موشکی ایران مرهون سپاه پاسداران است. آنها با کانون های قدرت ایران سر جنگ دارند. سپاه از اساسی ترین مؤلفه های قدرت ایران در داخل و خارج است. آنها آرزو دارند با تحریم سپاه و با اعلام اینکه سپاه یک گروه تروریستی است سپاه را از جهت علمی، تکنولوژی و عملیاتی مهار کنند اما این خواب هیچ وقت تعبیر نخواهد شد.
وی اظهار داشت: او در خصوص برجام هم اشتباه می کند چون خروج یک جانبه آمریکا از برجام شقاق و شکاف بین اروپا و آمریکا را تشدید می کند و این یک فرصت عظیم برای ایران است. ایران نباید از برجام خارج شود تا این شکاف کامل گردد. اعتراض شدید اروپایی ها به تکروی آمریکا مقدمات این انشقاق را فراهم کرده است. وزیرخارجه آلمان می گوید "رفتار آمریکا در قبال ایرانی ها، اروپایی ها را به سمت اتخاذ موضعی مشترک با روسیه و چین سوق داده است" ایران باید تلاش کند تا آمریکا و اروپا یک دست نشوند.
عاملی سخنان خود را با این فرمایش مقام معظم رهبری به پایان رساند: "راه علاج ایستادگی ملت و دولت در تقابل فزونخواهی آمریکا و طمع ورزی هر قدرت دست انداز و مستکبر جهانی است. یک روز در دنیا دو قدرت بزرگ بودند هر دو هم با ایران مخالف بودند اما جمهوری اسلامی به هیچکدام باج نداد، روی پای خود ایستاد و به مقاصد خود رسید و هیچ کس هم نتوانست هیچ غلطی بکند بعد از این هم همین خواهد بود."

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.