کریم حاجی زاده روز یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت مرمت پل های تاریخی اردبیل افزود: مهم ترین پل های تاریخی که در ادوار گذشته بر روی رودخانه بالخلیوچای احداث شده شامل یعقوبیه ، ابراهیم آباد ، سید آباد ، یدی گوز و نادری است.
او با بیان اینکه اغلب پل های تاریخی مربوط به عهد صفوی بوده و بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی این شهر را شامل می شوند، گفت: در سال های گذشته انجام برخی عملیات عمرانی توسط شهرداری در بستر رودخانه بالخلیوچای منجر به بروز مشکلات از جمله شکستگی پی ها و به تبع آن نشست و ایجاد ترک و نفوذ رطوبت شده است.
او با تاکید بر لزوم بررسی مشکلات پل های تاریخی با همراهی عوامل شهرداری ادامه داد: به منظور حفاظت از پل ها ضروری است تمامی دستگاه های اجرایی دخیل مشارکت داشته و از سویی اعتبار مورد نیاز تامین شود.
حاجی زاده اقدامات میراث فرهنگی برای بهسازی پل ها را شامل مرمت بدنه، پایه ها، طاق ها و شیب بندی عرشه پل دانست و افزود: قرار است شهرداری نسبت به اصلاح بستر و کف سازی عرشه پل ها اقدام کند.
او همچنین با اشاره به اصلاح بستر 2 پل نادری و سیدآباد توسط شهرداری اردبیل گفت: مابقی پل ها نیز نیازمند اقدام مشابه است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، وی با اشاره به صرف یک میلیارد ریال در سال گذشته برای بهسازی پل های تاریخی اردبیل تشریح کرد: اعتبار درخواستی امسال چهار میلیارد ریال است و انتظار می رود با تامین آن زمینه تداوم طرح بهسازی پل ها فراهم شود.
حاجی زاده همچنین در زمینه پل سامیان نیز افزود: به دلیل اینکه این پل محل عبور و مرور خودروهای سنگین است با وجود مرمت چند باره دوباره دچار آسیب می شود که انتظار می رود طرح احداث پل جایگزین به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.