مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل با اشاره به اینکه اجرای طرح جابجایی فرودگاه اردبیل مقدرور نیست، یادآور شد: با گذشت بیش از  ۲۶ سال از بهره‌برداری هنوز فرودگاه اردبیل برای اراضی تحت تملک خود سند ندارد
.

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، سید فخرالدین هاشمی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: وقتی بحث از فرودگاه اردبیل در محافل و در بین مردم اتفاق می افتد همه اذعان بر این دارند که طرح جابجایی فرودگاه اردبیل اجرایی شود این در حالی است که چنین امکانی از نظر تهیه فضا و هزینه نیز مقدرور نیست.

 به گفته مدیر کل فرودگاه اردبیل  سند تک برگی برای بیش از ۸۰۰ هکتار از زمین‌های فرودگاه اردبیل اخذ شده است بطوریکه مابقی آن شاکی خصوصی دارد.
هاشمی به عملکرد فرودگاه اردبیل در نیمه اول سال جاری اشاره کرد و گفت: هزار و ۱۶۴ پرواز در قالب نشست ‌وبرخاست در استان انجام شده بطوریکه ۱۵۱ هزار و ۲۵۳ نفر مسافر در این مدت ازین فرودگاه جابجا شده است.
وی با اشاره به افزایش استان ۲۱ درصد پروازها در سطح استان  گفت: در نیمه اول سال شاهد افزایش 23 درصدی مسافران بودیم بطوریکه در این مدت یک میلیون و ۸۳ هزار و ۷۳۵ کیلوگرم بار نیز از فرودگاه اردبیل جابجا شده است.
     
هاشمی به اقدامات انجام شده در فرودگاه پارس آباد اشاره کرد و افزود: تعریض باند از ۳۰ متر به ۴۰ متر، اضافه کردن ۲۰۰ متر به طول باند با هزینه ۱۷ میلیارد تومان و نصب و راه‌اندازی دیتا سنتر پیشرفته از کارهای انجام شده است.
 
مدیر کل فرودگاه اردبیل با بیان اینکه ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل بیش از 90 درصد  پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: باند اصلی فرودگاه اردبیل از اواخر سال جاری بهسازی خواهد شد بطوریکه  این طرح در ۳ مرحله به پیمانکار واگذار خواهد شد.

وی یادآور شد بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل بیش از ۵۰ میلیارد تومانی نیاز دارد و اجرای آن بیش از یکسال طول خواهد کشید.

مدیر کل فرودگاه اردبیل گفت:  مانور اضطراری دوسالانه که هر ۲ سال یک‌بار انجام می‌گیرد فردا در فرودگاه اردبیل با حضور دستگاه‌های مختلف انجام خواهد گرفت. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.