به گزارش ایرنا قدیر حسن زاده روز سه شنبه در تشریح عملکرد صندوق امداد ولایت در سالجاری افزود: تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی برای رفع مشکلات درمانی، تعمیر و مقاوم سازی مسکن، تأمین جهیزیه، تهیه لوازم اساسی منزل و سایر نیازهای ضروری اقشار آسیب پذیر پرداخت ‌می‌شود تا وضعیت معیشتی آنها را بهبود بخشد.
وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای مهم کمیته امداد برای حل مشکلات خانوار تحت حمایت و افراد نیازمند پرداخت وام کارگشایی به آنها است، اظهار کرد: این مقدار تسهیلات کارگشایی به دو هزار نفر از مددجویان واجد شرایط پرداخت شده که این امر موجب سرعت‌بخشی به رفع گرفتاری‌های آنها شده است.
وی با اشاره به اینکه با ترویج سنت‌های حسنه اسلامی به ویژه قرض الحسنه تلاش می شود گام‌های بلندتری برای دستگیری از فقرا و نیازمندان بردشته شود، بیان کرد: راه‌اندازی «صندوق امداد ولایت» یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد در عرصه ترویج فرهنگ قرض الحسنه و دستگیری از اقشار بی‌بضاعت جامعه است که با یاری هر چه بیشتر خیران می‌توان بخش قابل توجهی از مشکلات مددجویان را رفع کرد.
حسن زاده با بیان اینکه تا کنون هفت هزار خیر با افتتاح حساب در این صندوق به رفع مشکلات نیازمندان کمک کرده‌اند، گفت: خیران استان حدود 30 میلیارد ریال در «صندوق امداد ولایت» سپرده‌گذاری کرده‌اند تا با پرداخت تسهیلات کارگشایی، خودکفایی و وام محکومان بخش قابل توجهی از نیازهای فقرا و مستمندان جامعه را برطرف شود.
مدیر امور شعب صندوق امداد ولایت استان اردبیل با اشاره به اینکه در این مدت 257 نفر از مددجویان با دریافت تسهیلات اشتغال و خودکفایی وارد بازار کار شده‌اند، افزود: 28 میلیارد ریال هم تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان پرداخت شد تا آنها با تکیه بر استعدادهای خود بتوانند شغل مورد نظرشان را ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه دو نفر از محکومان مالی جرائم غیرعمد نیز با دریافت «وام محکومان» از صندوق از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده خود بازگشته‌اند، اظهار کرد: 180 میلیون ریال «وام محکومان» در اختیار زندانیان جرائم غیرعمد قرار گرفت تا آنها پس از آزادی از زندان گرمابخش کانون خانواده خود باشند.
26هزار و 238 خانوار در استان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
/6016/6130
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.