فرهاد عبدالعلی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون برای اجرای این طرح 110 میلیارد ریال هزینه شده و به محض اتمام فاز اول ،فاز دوم آن شروع خواهد شد.
وی بیان کرد: یکی از مشکلات این طرح کارهای زیر بنایی شامل شبکه برق ،گاز ،راه و محیط زیست بود که خوشبختانه این مشکلات رفع شد و در حال حاضر تجهیز کارگاه هم بخوبی انجام شده است.
فرماندار نمین اضافه کرد :مشکل راه این طرح هم از مسیر آبی بیگلو حل شده ولی از مسیر فرودگاه و شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل در حال پیگیری است.
عبدالعلی پور بابیان اینکه کل منطقه ویژه اقتصادی نمین 2 هزار و 55 هکتار است افزود: این طرح در پنج فاز قابل اجراست و فاز اول آن به مساحت 450 هکتار در قالب ساختمان های اداری، گمرک ، راه ورودی، صنایع و انبار طراحی شده است.
وی گفت: این طرح در سال 85 مصوب و تا سال 94 عملا در مورد آن هیچ اقدامی صورت نگرفته بود که در اسفند 94 مصوبه هیات دولت برای اجرایی شدن این طرح مهم اقتصادی ابلاغ شد.
فرماندار نمین میزان اشتغالزایی این طرح را قابل توجه دانست و افزود: این منطقه ظرفیت اشتغال 2 هزار نفر به صورت مستقیم و 20 هزار نفر به صورت غیر مستقیم را دارد که با توجه به رقم بالای بیکاری در استان بویژه بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی راه اندازی آن علاوه بر افزایش سطح تولید، نرخ بیکاری را در استان اردبیل کاهش می دهد.
عبدالعلی پور با بیان اینکه این طرح باعث رفع موانع تولید در استان می شود، افزود: راه اندازی این طرح بسیاری از موانع تولید را کاهش داده و در راستای حمایت از تولید و اقتصاد مقاومتی ، مشکل خام فروشی را برطرف خواهد کرد.
منطقه ویژه اقتصادی نمین در نزدیکی فرودگاه اردبیل به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم استان اردبیل در سال 85 در هیات دولت و در سال 89 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.
در سال های گذشته پس از کناره گیری چند شرکت از اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی نمین در نهایت با پیگیری استاندار وقت اردبیل و مطابق تصویب هیات وزیران، شرکت سرمایه گذاری شاهد زیرمجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان مسوول اجرا و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نمین تعیین و معرفی شد.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.