فرماندار شهرستان مشگین شهر گفت: گزارش کاملی از سیل اخیر مشگین شهر با برآورد خسارت 8 میلیارد تومان به سازمان مدیریت بحران کشور تهیه و ارسال شده است. 
میرعلی رحیمی زاد در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل اظهار کرد: به رغم بارش کم 8 میلیمتری در مشگین شهر در هفته اخیر به دلیل پوشش کم گیاهی و شیب تند دامنه های سبلان ما با یک سیل پرخطر در این شهرستان روبرو بودیم. 
وی با بیان اینکه بیشترین خسارت به عشایر منطقه وارد شده است خاطرنشان کرد: 2 هزار راس از احشام سبک و سنگین عشایر خسارت کلی دیده و بیش از 10 خودرو شامل وانت و سواری در این سیل دچار خسارت شده اند. 
فرماندار مشگین شهر با بیان اینکه در سیل اخیر به ساکنان 13 روستا خسارت قابل توجهی وارد آمده است تصریح کرد: با تلاش مسئولان استانی و شهرستانی آب شرب در مناطق دچار سیل زدگی بازسازی شده و برخی از امکانات اولیه در اختیار عشایر قرار گرفته تا عملیات کوچ به راحتی انجام شود. 
رحیمی زاد گفت: با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی طی روزهای آینده ما از عشایر می خواهیم تا در کوچ خود دقت بیشتری کرده و از اتراق در مناطق سیل خیز و کنار رودخانه ها و مسیل ها پرهیز کنند. 
وی به خدمات رسانی اکیپ های امدادرسان و هلال احمر در مناطق سیل خیز اشاره کرد و افزود: امیدواریم با برآورد دقیق خسارت و گزارش نهایی به سازمان مدیریت بحران کشور بتوانیم خسارت وارده را به عشایرو باغات مشگین شهر نظیر سیب و انگور که خسارت کلی دیده اند به نحوی جبران کنیم. 
فرماندار مشگین شهر از آمادگی نیروهای امدادرسان در منطقه برای مقابله با هرگونه حوادث غیرمترقبه خبر داد و اظهار داشت: با توجه به احتمال بارش در روزهای آینده و بارش برف در مناطق کوهستانی و دامنه های سبلان پیش بینی های لازم برای خدمات رسانی به عشایر منطقه انجام شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.