به گزارش ایرنا ، هزاران نفر از عزاداران سیاه پوش در خلخال از صبح امروز (چهارشنبه) با تشکیل دسته های سینه زنی و زنجیر زنی به خیابان های شهر آمده و در سالروز شهادت اباعبدالله امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت بر سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.
بر اساس یک سنت دیرینه دسته های محله های مختلف و مساجد خلخال قبل از ظهر عاشورا از محل خود حرکت کرده و پس از عزاداری در سطح شهر قبل از اذان ظهر به مساجد برگشته و نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه می کنند.
امروز نیز همانند سال های گذشته برنامه عزاداری دسته های حسینی در داخل مساجد ادامه یافته و با شرکت مردم در صفوف به هم فشرده و اقامه نماز ظهر عاشورا در مساجد 25 گانه خلخال و تمام مساجد مراکز بخش ها و روستاهای تابعه این شهرستان پایان یافت.
همچنین نماز ظهر عاشورا امروز به یاد آخرین نماز امام حسین (ع) ویاران باوفای آن حضرت به امامت حجت الاسلام امیر رشتبری امام جمعه خلخال در مسجد مهدیه این شهر اقامه شد.
در این مراسم امام جمعه خلخال هدف اصلی قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا را زنده کردن شعار اسلامی از جمله احیای فریضه واجب دینی نماز دانست و اهمیت برگزاری نماز ظهر عاشورا را بالاتر از اهمیت آئین های مختلف عزاداری در این روز دانست.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.