به همت دفتر تجاری سازی اشتغال و مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل، رویداد کارآفرینی «دیدار در کارخانه» در کارخانه فرآورده های گیاهان دارویی گلجوش سراب برگزار شد. به گزارش ایسنا منطقه اردبیل, سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل درخصوص برگزاری این رویداد گفت: رویداد کارآفرینی «دیدار در کارخانه» با مجوز سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی و با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، آشنایی با کسب و کار نتیجه بخش، آموزش و توانمندسازی فناوران مستقر در مرکز رشد گیاهان دارویی و علاقه مندان حوزه و آشنایی با مراحل فرآوری، عرضه و  فروش محصولات حاصل از گیاهان دارویی برگزار شد.
مهران محمدی با بیان اینکه در رویداد کارآفرینی، کارآفرینان از آغاز تا رسیدن به نقطه قابل اتکا و ایجاد زمینه های شغلی را تشریح می کنند، اضافه کرد: نحوه برگزاری رویدادها در جهاددانشگاهی اردبیل به گونه ای است که علاقه مندان به راه اندازی کسب و کار را به محل فعالیت کارآفرینان برده و از نزدیک با نحوه فعالیت آن ها الگوی مطلوبی را برای علاقمندان حوزه های مختلف خلق می شود . سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه جهاددانشگاهی، برای برگزاری رویدادهای دورهمی در ایستگاه تحقیقات کشاورزی، گلخانه های گیاهان دارویی و کارگاه های مرتبط برنامه ریزی شده است تا زنجیره اطلاعات و مهارت افزایی تکمیل گردد. در ادامه این بازدید، مدیرعامل کارخانه فرآوری گیاهان دارویی گلجوش سراب به بیان اهداف و انگیزه های خود از ورود به این عرصه پرداخت و گفت: آغاز فعالیت ما به شکل خانگی و دستی بود اما بعدها با برنامه ریزی مناسب و قبول رنج ها و ریسک این حوزه کار را به شکل نظام یافته در قالب کارگاه ادامه دادیم و با ورود جدی به بازار دامنه تولید را به بیش از 50 نوع محصول افزایش دادیم.
محمد مهدی کریمی اظهار داشت: در حال حاضر 20 نفر به صورت مستقیم و 100 نفر  به صورت غیر مستقیم و فصلی در این کارخانه فعالیت دارند. وی تاکید کرد: جوانان جویای کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی به جای منتظر شدن برای شغل های دولتی، باید روحیه ورود به دنیای کار و اشتغال را در خود تقویت نموده و با بهره گیری از فناوری های روز و تشکیل تیم های کاری به رهبری این ایده های ارزشمند فکری خود بپردازند . گفتنی است در پایان این رویداد شرکت کنندگان ضمن بازدید از بخش های مختلف کارخانه، سئوالات اختصاصی خود را از کارآفرین این مجموعه و صاحب نظران حاضر مطرح نمودند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.