به گزارش ایرنا، درمراسمی که به همین مناسبت در مدرسه آسیه معلم شهر خلخال برگزار شد بشیر خالقی نماینده مردم شهرستان های خلخال وکوثر گفت :تاسیس اولین مدرسه خلخال در 110 سال پیش وبه عنوان دومین مدرسه استان آذربایجان شرقی حاکی از این واقعیت است که ریشه علم وفرهنگ در این منطقه قدمت بلندی دارد.
عضو کمسیون بهداشت ودرمان مجلس با اشاره به افزایش روز افزون بیماریهای روانی وافسردگی در جامعه ازاجرای طرح مراقبین بهداشت وسلامت مدارس در کشور خبرداد وافزود: در گذشته زمانی که مراقبین بهداشت درمدارس حضور داشتند کنترل تغذیه وبیماری دانش آموزان به مراتب بهتر بود و با اجرای دوباره این طرح سطح کنترل بهداشت وسلامت دانش اموزان افزایش خواهد یافت.
در این مراسم معرفت رییس اداره عملکرد اداره کل اموزش وپرورش استان اردبیل نیز از حضور بیش از 230 هزار دانش آموز در مناطق مختلف استان اردبیل در مدارس خبر داد وگفت: در سال تحصیلی جدید که با شعار آموزش وپرورش تحول گرا و مشارکت جو وبراساس سند تحول بنیادین آغاز می شود تعداد دانش اموزان ورودی سال اول ابتدایی استان نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش یافته است.
سخاوت بیرامی مدیر آموزش وپرورش خلخال نیز در این مراسم از حضور بیش از 13 هزار دانش اموز با بکارگیری از ظرفیت وتوان بیش از یک هزار معلم وفرهنگی در سطح 132 مدرسه دولتی و غیر دولتی این منطقه خبرداد وگفت: در شش ماهه اول سال جاری طرح های عمرانی تعمیر وتجهیز در 58 مدرسه خلخال اجرا شده است .
در این مراسم فرماندار خلخال نیز از اجرای موفق پروژه مهر توسط مدیریت آموزش وپرورش قدردانی کرد و افزود:اجرای پروژه های تعمیر وتجهیز مدارس موجب حاضر شدن دانش آموزان در سر کلاس های درس با ارامش خاطر شده است .
حجت الاسلام امیر رشت بری امام جمعه خلخال نیز در این مراسم اقتدار ،عزت وعظمت امروزی نظام اسلامی در سطح بین المللی را نتیجه ارتقای سطح علمی کشور وبهره مندی این نظام از یک نظام آموزش وپرورش بسیار قوی عنوان کرد.
خلخال در جنوب اردبیل واقع است .
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده : گیتی طالبی
6018/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.