به گزارش ایرنا ، مجید خدابخش روز چهارشنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی افزود: دولت با حمایت از طرح تکاپو و شرکت های دانش بنیان زمینه و بستر خوبی را در این زمینه فراهم کرده و ضروری است مدیران دستگاه های اجرایی هم اقدام های عملی در این راستا انجام دهند.
وی با بیان اینکه دولت متولی سیاست گذاری و زمینه سازی جهت ایجاد و‌ تثبیت اشتغال است اظهار کرد: دولت بستر و امکانات لازم را برای اشتغال ایجاد می کند و بخش خصوصی باید از این امکانات برای ایجاد فرصت های شغلی استفاده کند.
استاندار اردبیل افزود: بر اساس دستور العمل بند های الف و ب تبصره 18 قانون بودجه طرح های اولویت دار برای اشتغال و سرمایه گذاری باید مشخص شود.
خدابخش بیان کرد: هدف از تبصره 18 این است که دولت می خواهد برای اشتغالزایی و سرمایه گذاری به طرح های قابل اجرا یارانه بدهد و وظیفه دستگاه های اجرایی هم فراهم نمودن بستر لازم در این مورد است .
خدابخش حمایت دولت از سرمایه گذاران بخش خصوصی را یادآور شد و افزود: دولت تدبیر و امید حمایت از سرمایه گذاران را با هدف مبارزه با معضل بیکاری در اولویت برنامه های خود قرار داده است.
داود شایقی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل هم در این جلسه گفت: اختصاص 1.5میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال پایدار در مناطق روستایی ،عشایری و مرزی در کشور در دستور کار دولت است.
وی افزود:50 درصد این اعتبارات بین استان ها توزیع می شود و براساس آن سهم شهرستان ها مشخص خواهد شد .
شایقی از بهره مندی وام 6درصدی مناطق عشایری و مرزی خبر داد وگفت:سه درصد این تسهیلات توسط دولت قابل پرداخت است
در این جلسه مدیران دستگاه های اجرایی درباره اشتغال فراگیر در استان تبادل نظر کردند.
خبرنگار:یعقوب شاددل **انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.