به گزارش ایرنا ، آیت لله سید حسن عاملی دوشنبه در همایش استقبال از ماه محرم در مسجد جامع شهر نمین افزود: امام حسین(ع) برای اصلاح قدرت قیام کرد چون قدرت هر طرف برود امت نیز به همان سمت کشیده می شود.
وی با اشاره به اینکه گریه برای امام حسین (ع) اجر معنوی و اخروی به همراه دارد اظهار کرد: بیعت با اهداف قیام اباعبدالله و همراهی با سنت پیامبر دلایل گریه در ماه محرم است.
امام جمعه اردبیل با اشاره به وضعیت کنونی کشورهای جهان اسلام اظهار داشت: حکام نالایق باعث از بین رفتن وحدت و آشفتگی اوضاع امت اسلامی شده اند.
در ادامه این مراسم از تنی چند از پیرغلامان حسنی شهرستان نمین تجلیل شد.
همچنین در سفر نماینده ولی فقیه در استان به شهرستان نمین مرکز حوره علمیه خواهران فاطمه الزهرا (س) این شهرستان افتتاح شد.
آیت الله عاملی در این مراسم نیز با بیان اینکه آشنایی بانوان با معارف اهل بیت گره گشای مشکلات جامعه خواهد بود گفت: تربیت و پرورش فرزندان و در نهایت ساختن جامعه و آینده در دست بانوان است.
وی با اشاره به اینکه این مدرسه، مدرسه وحدت است اظهار داشت: هم اهل سنت و هم اهل تشیع در این مدرسه به تحصیل معارف دینی و قرآنی خواهند پرداخت.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه خرافه و بدعت بلای جان دین است ادامه داد: ترویج درست معارف دینی راه مقابله با خرافه و بدعت است.
امام جمعه اردبیل با بیان اینکه داشتن مفاخر شهیر نیاز فطری هر منطقه ای است ادامه داد: مفاخر بزرگ در مدارس ، دانشگاهها و مراکز علمی تربیت می شوند.
نمین در شرق اردبیل واقع است.
خبرنگار : ساسان رحمتی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/7120
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.