شهرستان پارس آباد در سالیان گذشته یکی از مراکز مهم تولید پنیه در کشور بود اما در سال های اخیر کشت آن در این منطقه رو به کاهش گذاشت.
علی اکبر حسینیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد روز دوشنبه گفت: ارقامی که توسط کشاورزان در این شهرستان کشت شده ارقام مهر و مای 344 می باشد که بیشترین میزان مقاومت را به آفات و امراض داشته و از میزان محصول بیشتری نیز در واحد سطح برخوردار هستند.
پنبه از مهمترین محصولات کشاورزی است که علاوه بر تامین مواد اولیه صنایع نساجی و روغن کشی در اشتغال زائی نیز نقش مهمی ایفا می کند. کمتر محصول کشاورزی از نظر قابلیت ایجاد ارزش افزوده و تنوع فرآورده ها ،یارای برابری با پنبه را دار د .
حسینیان گفت: کشاورزان پنبه کار می توانند با شرکت در کلاس های آموزشی کوتاه مدت از اطلاعات بروز لازم در زمینه آماده سازی بستر بذر و رعایت اصول کاشت، داشت وبرداشت را از کارشناسان فرا گرفته و بر اطلاعات علمی و عملی خود بیافزایند.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد افزود: ضرورت حمایت از پنبه کاران و مسایل بازرگانی، نوسانات قیمت، درآمدزایی مناسب محصولات رقیب و بالابودن هزینه تولید و نیز برداشت به صورت دستی از علل عمده کاهش زیر کشت پنبه می باشد.
شهرستان پارس آباد مغان در شمال اردبیل واقع است ، این شهرستان مهمترین مرکز کشاورزی استان اردبیل می باشد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.