به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل، بیژن ملت خواه روز پنجشنبه گفت: در بازدید از یک واحد کشتارگاه صنعتی مرغ که پیش از این به دلیل عدم کارایی صحیح سیستم تصفیه‌ خانه فاضلاب به عنوان واحد آلاینده معرفی شده بود، مشاهده شد که با پیگیری های به عمل آمده، مدیریت واحد نسبت به اصلاح سیستم و استاندارد سازی پساب خروجی سیستم تصفیه‌خانه اقدام کرده است.
او افزود: در این واحد خروجی پساب واحد بطور مستمر از طریق آزمایشگاه معتمد و آزمایشگاه اداره کل مورد پایش و کنترل قرار می گیرد.
ملت خواه گفت: همچنین در بازدید از محل دفن زباله اردبیل و ایستگاه موقت مشاهده شد که سازمان مدیریت پسماند شهری به منظور کاهش اثرات سوء زیست محیطی و رفع مشکلات و معضلات در محل سایت اقداماتی از قبیل تکمیل حصار کشی محل برای جلوگیری از ورود احشام به داخل سایت و پخش ضایعات پلاستیکی، پوشش مناسب زباله با خاک برای تشکیل کمپوست و جلوگیری از انتشار بو، نایلون و نایلکس و تعیین محلی مجزا جهت دفع پسماندهای عفونی انجام داده است.
وی گفت: آتش زدن پسماندهای بی خطر سازی شده توسط عوامل اجرایی سایت دفن زباله از جمله نواقص زیست محیطی بود که مراتب تذکر داده شد.
سرانه تولید پسماند در استان اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است ، سرانه تولید پسماند در کشور حدود 256 کیلوگرم برای هر نفر در سال می باشد در حالی که این رقم در استان اردبیل برای هر نفر در سال 275 کیلوگرم می باشد.
فقط در شهر اردبیل روزانه 300 تن زباله تولید، جمع آوری و دفع می شود و جمع آوری و دفع هر کیلو زباله برای شهرداری 300 ریال هزینه دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
6018/1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.