به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار بهمن کارگر روز پنجشنبه در دیدار با فرماندهان نظامی و انتظامی استان اردبیل افزود: هم اکنون 30 مرکز فرهنگی هنری در سطح کشور در حال ساخت است.
وی اظهار کرد: دفاع مقدس یک جنگ جهانی کوچک بود که ابرقدرت های دنیا و 40 کشور حامی رژیم بعث صدام بودند و ایران اسلامی به تنهایی در مقابل آنها ایستاد و در نهایت پیروز این میدان نابرابر شد.
وی با اشاره به اینکه در آن زمان دست ما خالی بود و به قدری کشور وابسته بود که حتی سیم خاردار را هم وارد می کردیم، بیان کرد: امروز همه موفقیت ها و پیشرفت کشور مرهون و مدیون دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس جدا از انقلاب اسلامی نیست، اضافه کرد: دفاع مقدس دنباله انقلاب اسلامی است و به خاطر انقلاب جنگ را به کشور تحمیل کردند پس دفاع مقدس تنها دفاع از خاک و وطن نبود بلکه دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش ها هم بود.
وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری دفاع مقدس گنج است و باید این گنج را شناسایی، پیدا، پالایش و ویرایش کرد و بعد در جامعه عرضه نمود که اگر نتوانیم این میراث گرانبها را معرفی کنیم دچار خسران شده ایم.

*** دفاع مقدس بهترین الگو برای جهان است***
سردار کارگر گفت: دفاع مقدس می تواند بهترین الگو برای سایر کشورها، جامعه و به ویژه جوانان و نسل امروز باشد چرا که جوانان پر انرژی، فعال و علاقمند به کشور، تاریخ و هویت خودشان هستند و خیلی سوال ها در این مورد از ما دارند که قصد تخریب و زیر سوال بردن گذشته هم را ندارند بلکه می خواهند بدانند که چطور انقلاب اسلامی به وقوع پیوست و ملت بزرگ ایران با دستان خالی در جنگ تحمیلی چگونه به پیروزی رسید.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: بدون شک می توان ادعا کرد جوانان امروز از جوانان دیروز بهتر و انقلابی تر هستند چرا که امروز با این همه پیشرفت فناوری و انواع تهاجم فرهنگی دشمنان جوانان غیرتمندی مثل شهید مدافع حرم محسن حججی در کشور وجود دارد که با مقاومت خود در برابر ظلم و زورگویان تحسین دنیا را برانگیخته است.
وی اظهار کرد: پارسال در قالب راهیان نور شش میلیون نفر از سراسر کشور از مناطق جنگی بازدید کردند که بیش از 80 درصد آنها جوانانی با سنین 15 الی 30 ساله بودند.
وی بیان کرد: دفاع مقدس به یک الگو و مدل در دنیا تبدیل شده است به طوری که در بیشتر کشورها از جمله لبنان، سوریه، عراق، یمن و غزه با استفاده از این مدل ملت ها به استکبار و استثمار و زورگویان و ظالمان غلبه و پیروز گشته اند.
وی با اشاره به اینکه یکی از ثمرات دفاع مقدس ایجاد تفکر بسیجی در جامعه است، اضافه کرد: در هر کجا و هر جا روحیه و تفکر بسیجی حاکم بوده است آنجا موفقیت و پیشرفت چشمگیر بوده است.
وی با بیان اینکه کربلای ایران با پیروی از کربلای امام حسین(ع) پیش رفت، ادامه داد: بهترین و موفق ترین روش ایجاد احساس امنیت و خود امنیت در جامعه استفاده از فرهنگ دفاع مقدس، سبک زندگی شهدا و رزمندگان می باشد که سراسر درس زندگی است.
سردار کارگر با اشاره به اینکه متاسفانه به نقش حضرت امام راحل در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آن طور که شایسته آن مقام خدایی بود پرداخته نشده است، گفت: دفاع مقدس برای گذشته نیست بلکه برای حال و آینده است و برای همین در همه استان های کشور اقدام به احداث مرکز فرهنگی هنری دفاع مقدس شده است.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس متعلق به هیچ صنف و قشر خاصی نیست بلکه متعلق به کل مردم است و باید بدانیم هرجا در کنار مردم و با آنها بوده ایم پیروز شده ایم و هر کجا با مردم اندک فاصله ای داشته ایم موفق عمل نکرده ایم .
وی استان اردبیل را خاستگاه و مهد انسان های بزرگی خواند که هر کدام از آنها در سطح ملی و دینی افراد مهم و تاثیرگذاری بودند که افتخار برای کشورمان شده اند.
وی با بیان اینکه مردم استان اردبیل مردمانی متواضع و صادقی هستند که زندگی در کنار آنها آرامبخش است، اظهار کرد: در طول تاریخ مردمان این دیار وظیفه خود را نسبت به کشور به خوبی ادا کرده اند به طوری که می توان ادعا کرد که ایران و اردبیل مدیون همدیگرند.
وی با تقدیر از مسئولان استان بیان کرد: مرکز فرهنگی هنری دفاع مقدس این استان در طول برنامه ششم افتتاح خواهد شد.
زیارت مزار شهدا، بازدید از مرکز فرهنگی هنری در حال احداث استان و دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان از جمله برنامه های سفررئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به اردبیل بود.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.