به گزارش خبرنگار ایرنا ؛ آیت الله سیدحسن عاملی شب گذشته در دیدار وزیر راه و شهرسازی افزود: سرازیر شدن حجم کثیری از خودروهای مربوط به گردشگران استان های آذربایجان شرقی و غربی به مناطق سیاحتی استان گیلان به خصوص در روزهای تعطیل سبب سنگینی ترافیک در این محور مواصلاتی و در نتیجه ایجاد مشکل های فراوان برای مردم و خطر بروز تصادف های رانندگی می شود.
وی اظهار کرد: از سوی دیگر ساکنان اردبیل نیز از گذشته های دور روزهای تعطیل برای استفاده از مناظر زیبا و جاذبه های طبیعی دلنشین در منطقه جنگلی حیران و یا خرید از بازارچه مرزی آستارا ازطریق این جاده راهی استان گیلان می شوند و در بعضی ساعات روزهای تعطیل تردد در این محور به خاطر سنگینی شدید ترافیک ،تردد خودروها بسیار کند انجام می شود.
امام جمعه اردبیل در قسمت دیگری از سخنانش همچنین با اشاره به ورود روزانه حدود یک هزار نفر مسافر از جمهوری آذربایجان از طریق پایانه مرزی بیله سوار مغان از نامناسب و مخاطره آمیز بودن جاده منتهی به این شهرستان گلایه کرد.
وی همچنین پارس آباد را به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان اردبیل ذکر و یادآوری کرد: توسعه روزافزون این شهرستان درحالی است که جاده های منتهی به آن به خصونص محور مشگین شهر به پارس آباد از راههای ارتباطی پرخطر و پرحادثه استان اردبیل می باشد و تصادف های منجر به فوت و جرح فراوانی در این محور اتفاق می افتد.
وی گفت: اردبیل به عنوان یک استان کشاورزی و دارای قابلیت های بسیار ارزشمند در زمینه گردشگری است و از سال ها قبل یک جاده کمربندی ویژه گردشگری در امتداد کوه سبلان برای آن تعریف شده که با تاسف قسمتی از آن اجرا شده و بقیه به آن شکل مانده است و بطور یقین تکمیل این محور کمک موثری به توسعه صنعت توریسم در این استان خواهد کرد.
آیت الله عاملی افزود: انتظار می رود که وزارت راه و شهرسازی محورهای مواصلاتی متناسب با شان و جایگاه ارزشمند مذهبی و تاریخی مردم استان اردبیل احداث نماید.
وی همچنین راه آهن سراسری اردبیل را از مطالبه های مهم و اساسی مردم استان اردبیل دانست و خاطرنشان کرد : باتاسف تخصیص اعتبارهای زیاد برای طرح مشابه در استان های همسایه درحالیست که برای این طرح در اردبیل اعتبار قابل توجه اختصاص نمی یابد و این مورد باعث گلایه و ناراحتی مردم منطقه شده است.
امام جمعه اردبیل همچنین جنوب استان اردبیل را در مقایسه با سایر قسمت های این استان دارای پیشرفت و توسعه بطور نسبی کند دانست و گفت : انتظار می رود که دولت و وزارت راه و شهرسازی باتوجه ویژه به محورهای مواصلاتی اصلی و روستایی این منطقه که به عنوان نقطه اتصال استانهای آذربایجان شرقی ؛ گیلان و اردبیل به حساب می آید روند توسعه آن را تسریع نماید.
وزیر راه و شهرسازی نیز در این دیدار و در پاسخ به خواسته های مطرح شده ازسوی امام جمعه اردبیل گفت: دولت با تاسف با محدودیت های مالی مواجه می باشد اما باوجود آن تمام تلاش خود را برای خدمات رسانی مناسب به مردم و اجرای طرح های اساسی در سراسر ایران و به خصوص در استان های مرزی و کم برخوردار مانند اردبیل به کار گرفته است.
عباس آخوندی افزود: خواسته های امام جمعه اردبیل ازجمله طرح دو بانده کردن محور اردبیل به آستارا را در نشست های ویژه مورد بررسی قرار داده و در صورت امکان اجرای آنها از لحاظ فنی و مالی نسبت به اجرایی شدنشان اقدام خواهد شد.
در این دیدار که در محل دفتر امام جمعه اردبیل انجام شد مجید خدابخش ، استاندار و جمعی از مدیران و نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
وزیر راه و شهرسازی به همراه تعدادی از معاونان خود در سفر به استان اردبیل امروز از چند پروژه بازدید و در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان اردبیل شرکت کرد و امروز از طرح راه آهن سراسری اردبیل - میانه بازدید کند.
خبرنگار : مسعود وسیله** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6019/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.