به گزارش ایرنا فریدون بابایی روز سه شنبه در جلسه کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال افزود: با افزایش بازرسی ها، تخلفات در نانوایی ها بطور چشمگیری کاهش یافته و بر اساس گزارش دانشکده علوم پزشکی خلخال امسال از 231 مورد نمونه برداری جوش شیرین تنها پنج مورد مثبت گزارش شده است که یک واحد نانوائی به علت تکرار تخلف پلمپ وبا چهار نانویی متخلف دیگر نیز با اعمال جرایم نقدی وتعطیلی نانوائی به مدت 15 روز برخورد شده است.
وی گفت: این درحالی است که از 176 مورد بازرسی بازرسان اداره صنعت ،معدن وتجارت خلخال در یک ماه گذشته نیز پنج مورد تخلف به تعزیرات حکومتی خلخال گزارش شده و نانوایان متخلف به علت گران فوشی، تعطیلی خود سرانه واستفاده از جوششیرین به پرداخت 6 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده اند.
وی همچنین گفت: اتاق اصناف واتحادیه نانوایان متولی صدور مجوز برای ایجاد نانوائی آزاد پز در این شهرستان است و صدور مجوز برای راه اندازی نانوائیهای جدید آزاد پز ازسوی اتاق اصناف نیازی به کسب تکلیف از شرکت غله وخدمات بازرگانی مرکز استان نیز ندارد.
وی گفت: براساس قانون جدید احداث نانوایی حداقل فاصله مورد نیاز برای راه اندازی نانوایان با پخت یک نوع نان 40 متر مربع وبرای واحد نانوایی چند نوع پخت 70 متر مربع تعیین شده ونانوایانی که پیش از تصویب این قانون فعالیت دارند مشمول این قانون نمی شوند .
خلخال در جنوب اردبیل واقع می باشد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده :گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.