رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: جرایم کشور در مجموع در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته  چهار درصد کاهش یافته است. 
به گزارش خبرنگار ایسنا سردار شرفی در جمع خبرنگاران در اردبیل با بیان این مطلب، افزود: نرخ وقوع جرایم در کشور و بزه رخ داده در نمود عینی امنیت و یا خدشه دار شدن آن بسیار موثر است بطوریکه کاهش آسیبهای اجتماعی و شاخص کم شدن بزه در جامعه و آسیب‌های ناشی از آن و همچنین تامل دستگاه‌ها و هم افزایی انجام شده در کاهش یا افزایش وقوع جرایم بسیارمهم و تاثیر گزار به نظر می رسد .   وی ضرورت تامل و هم افزایی بین دستگاهی را در کاهش وقوع جرایم بسیار موثر توصیف کرد و گفت: وضعیت وقوع جرایم در کشور به مراتب نسبت به گذشته وضعیت مطلوبی دارد بطوریکه در مجموع جرایم به نسبت سال گذشته با چهار درصد کاهش روبه رو هستیم.   سردار شرفی تصریح کرد: وقوع سرقت در کشور دو درصد و وقوع جرایمی همچون سرقت مسلحانه، سرقت به عنف، جرایم خشن، سرقت از بانک، راه زنی و شرارت نسبت به سال گذشته از نظر کمی کاهش یافته است. 
وی از افزایش برخی از جرایم نظیر نزاع دسته جمعی و نزاع فردی در کشور خبر داد و گفت: این آمار جرایم نسبت به گذشته افزایش نسبی پیدا کرده است. 
سردار شرفی ضرورت تقویت کارهای فرهنگی با ساختار انتظامی شایسته را در کاهش جرایم بسیار موثر دانست و یادآور شد: تخلفات راهنمایی و رانندگی نیز در جامعه نسبت به سایر جرایم  آمار بالایی دارد بطوریکه  امیدواریم با فرهنگ سازی و ارتقا شرایط رانندگی، کنترل جرایم را در این حوزه شاهد باشیم.   وی در مورد وقوع جرایم در استان اردبیل گفت: استان اردبیل جز سه استان پاک کشور است که در پنج ماهه سال جاری جرایم در این استان به شدت کنترل شده و در بخش‌های مختلف بویژه سرقت با 18 درصد  کاهش روبه رو هستیم. 
وی تصریح کرد از نظر وقوع جرایم خشن  استان اردبیل در رده‌های پایینی قرار دارد و سرقت به عنف و جرایم حمله مسلحانه، شرارات و سرقتهای مسلحانه در استان اردبیل کنترل شده است.   وی از ارائه خدمات مطلوب قضایی در استان در قالب کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها خبر داد و گفت: جلب رضایت مردم در قالب سامانه 197 نشان می دهد شکایت‌ها نسبت به سالهای گذشته کمتر  شده و وضعیت مطلوبتری را در این حوزه شاهد هستیم. 
وی تصریح کرد: در پنج ماهه امسال 80 درصد جرایم کارکنان انتظامی در استان اردبیل کاهش داشته و ما در یک مرحله خود کنترلی را در نیروهای انتظامی شاهد هستیم.   
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.