به گزارشض ایرنا، رباب عزیزخانی روز سه شنبه در نخستین جشنواره خیران کتابخانه ساز استان در شهرستان نمین افزود: حمایت های خیرانه از کتاب و ساخت کتابخانه یک حرکت فرهنگی و در عین حال تربیتی بسیار مهم در جامعه است، کتاب نسل آینده را متمدن و با فرهنگ غنی پرورش می دهد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز در این مراسم با اشاره به اینکه توسعه کتابخانه و کتابخوانی در نهایت منجر به توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه می شود افزود: کتاب بهترین وسیله برای جمع آوری اطلاعات صحیح، آگاهی دهی و ترویج ارزشهای انسانی است.
ناصر نصیری با بیان اینکه فرد مانوس با کتاب مزین به ارزشهای اخلاقی و درک کننده انسانیت است، ادامه داد: کتابخانه ها برای پاسخگویی به نیازهای مخاطبان و مراجعان خود باید به سیستم های جدید و بروزمجهز باشند.
فرهاد عبدالعلی پور فرماندار نمین هم در این جشنواره با اشاره به اینکه فرهنگ دوستی و فرهنگ پروری همواره با نام نمین عجین شده است، گفت:خیری در روزهای اخیر بالغ بر 2 هزار جلد کتاب به کتابخانه های شهرستان اهدا کرده است.
سرهنگ پور دبیر این جشنواره هم گفت:خیران بیش از 200 میلیون ریال کمک نقدی،هزاران جلد کتاب و چند قطعه زمین در این جشنواره برای اعتلای فرهنگ کتاب اهدا کرده اند.
در این جشنواره تعدای از خیران حوزه کتاب و کتا بخانه سازی مورد تجلیل قرار گرفتند.
شهرستان نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل واقع می باشد. این شهرستان بیشترین نرخ باسوادی در استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.
خبرنگار: ساسان رحمتی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7120
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.